Motivace k osobnímu rozvoji a ke vzdělání u dětí v ústavních zařízeních - srovnání dvou kultur

Název práce: Motivace k osobnímu rozvoji a ke vzdělání u dětí v ústavních zařízeních - srovnání dvou kultur
Autor(ka) práce: Finsterlová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pauknerová, Daniela
Oponenti práce: Pernická, Dagmar
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci k osobnímu rozvoji a ke vzdělání u dětí v ústavních zařízeních v České a Slovenské republice. Hlavním cílem práce je srovnání těchto dvou kultur v oblasti systému dětské ústavní péče a motivace k jejich rozvoji a ke vzdělávání. Porovnání systému ústavní péče v ČR a na Slovensku vychází z legislativních a dostupných dokumentů týkajících se této oblasti. Komparace motivace k osobnímu rozvoji a ke vzdělávání je pak výsledkem vlastního výzkumného šetření ve vybraných českých a slovenských dětských domovech. Dalším cílem je na základě zjištěných informací navrhnout způsoby, jakými by mohlo být dosaženo lepšího vzdělání u dětí žijících mimo vlastní rodinu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje problematiku týkající se osobnosti dítěte a jeho vývojových stádií, motivace s důrazem na učební motivaci a součástí této části je také popis ústavní péče v ČR a SR. Praktická část charakterizuje pod smyšlenými jmény vybrané české dětské domovy z důvodu zachování jejich anonymity a dále se zaměřuje na samotný výzkum a interpretaci jeho výsledků.
Klíčová slova: osobní rozvoj; vzdělávání; ústavní zařízení; motivace; dětský domov; osobnost dítěte; vývojová stádia
Název práce: Motivation of personal development and education of children in constitutional facilities - the comparison of two cultures
Autor(ka) práce: Finsterlová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pauknerová, Daniela
Oponenti práce: Pernická, Dagmar
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focussing on motivation of personal development and education of children in constitutional facilities in Czech Republic and Slovakia. The thesis' goal is to compare those two cultures in the constitutional system of child care and motivation of their development and education. The comparison comes from legislative documents which describe constitutional system of child care in Czech Republic and Slovakia. The comparison is about the motivation of personal development and education and it is based on my own research from a few czech and slovak constitutional facilities. The other purpose of this thesis is find a way how to improve education of those children who has no family and home like the others at school. The thesis is devided into theoretical and practical sections. The theoretical section is about children personality and their evolution stage, motivatio' emphasis on learning motivation and in the end this section is decribing constitutional system of child care in Czech Republic and Slovakia. The practical section defines constitutional facilities in Czech Republic and Slovakia but with fictional names to protect their anonymity and after that this section has my own research with an interpretation of the actual results.
Klíčová slova: constitutional facilities; personal development; education; motivation; children personality; evolution stage

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 2. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2017
Datum obhajoby: 19. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60600/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: