Komparace marketingové a komunikační strategie dvou vybraných animovaných filmů v České republice a její vliv na úspěch filmů

Název práce: Komparace marketingové a komunikační strategie dvou vybraných animovaných filmů v České republice a její vliv na úspěch filmů
Autor(ka) práce: Holanová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Kotík, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá porovnáním marketingové a komunikační strategie dvou animovaných filmů. Jedná se o americký snímek Tajný život mazlíčků společnosti Illumination Entertainment a český film Hurvínek a kouzelné muzeum společnosti Rolling Pictures. Srovnávané jsou jejich marketingové a komunikační strategie zvolené pro uvedení filmů na český trh a jejich vliv na divácký úspěch. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaobírá obecným marketingem, tvorbou marketingové strategie, definuje SWOT analýzu a rozebírá utváření komunikační strategie. V následující části se zaměřuje na filmový marketing, jeho charakteristiky a specifika. Pozornost je věnována zvláště filmové marketingové strategii a komunikaci. Praktická část práce se zabývá filmovým a distribučním trhem v České republice, představuje porovnávané animované filmy a provádí jejich SWOT analýzu. Následně detailně představuje marketingové a komunikační strategie, které tvůrci filmů zvolili při jejich uvedení na český filmový trh. V závěru práce dojde ke komparaci těchto strategií a vyhodnocení úspěšnosti filmů.
Klíčová slova: Marketing; Filmový marketing; Animovaný film; Komparace; Komunikační strategie; Marketingová strategie
Název práce: Comparative analysis of the marketing and communication strategies of two selected animated films in the Czech Republic and its influence on the success of films
Autor(ka) práce: Holanová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Kotík, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis compares and contrasts the marketing and communication strategy of two animated films. One of them is an American movie Illumination Entertainment's The Secret Life of Pets and the other is a Czech film Harvie and the Magic Museum by the Rolling Pictures company. The marketing and communication strategies selected for bringing the films to the Czech market are compared and their influence on the movies' success is evaluated. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals first with general marketing and marketing strategy development, defines SWOT analysis and analyses the formation of communication strategy. The following section focuses on film marketing – its characteristics and specifics. Attention is paid in particular to film marketing strategy and communication. The practical part deals with the film and distribution market in the Czech Republic, presents the comparative animated films and performs their SWOT analysis. Furthermore, it introduces in detail the marketing and communication strategies that the filmmakers chose when bringing them to the Czech film market. In the end of the thesis, these strategies will be compared and the success of the films evaluated.
Klíčová slova: Animated film; Comparison; Marketing strategy; Marketing; Film marketing; Communication strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2017
Datum obhajoby: 17. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60539/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: