Současné postavení a budoucí vývoj Airbnb a vnímání jeho dopadu na klasické hotely

Název práce: Současné postavení a budoucí vývoj Airbnb a vnímání jeho dopadu na klasické hotely
Autor(ka) práce: Chalupová, Adriana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Němečková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá současným postavením na trhu společnosti Airbnb zastupující formu sdílené ekonomiky v oblasti turistického ubytování, a analýzou jejího minulého a budoucího vývoje, ať už ze všeobecného pohledu, tak z pohledu tržeb a počtu přijatých rezervací. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů problematiky sdílené ekonomiky, uvádí názory a postoje na ni a zmiňuje nejdůležitější milníky v její historii. Práce objasňuje marketingovou strategii včetně marketingových nástrojů využívaných konkrétně společností Airbnb. Další nedílnou součástí je část věnující se největším konkurentům ve sledované oblasti. Praktická část analyzuje samotný dopad sdílené ekonomiky na klasické hoteliérství a hodnotí výsledky rozhovorů provedených se zástupci významných pražských hotelů.
Klíčová slova: marketing; hotel; cestovní ruch; sdílená ekonomika; Airbnb
Název práce: Current market position and future development of company Airbnb and the perception of its impact on traditional hotel industry
Autor(ka) práce: Chalupová, Adriana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Němečková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master´s thesis focuses on the current market position of the company Airbnb representing the form of sharing economy in the field of the tourist accommodation, and an analysis of its past and future development, whether from a general point of view or from a sales viewpoint with the use of revenue numbers and number of completed reservations. The theoretical part contains the explanation of basic terms of shared economy, the attitudes and positions to it, and mentions the most important moments in its history. Thesis explains the marketing strategy including marketing tools used specifically by Airbnb. Another integral part is the part dealing with the biggest competitors in the monitored area. The practical part analyses the actual impact of shared economy on traditional hotel industry and evaluates the results of interviews conducted with the representatives of relevant hotels in Prague.
Klíčová slova: hotel; travel industry; Airbnb; sharing economy; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 9. 2016
Datum podání práce: 7. 12. 2017
Datum obhajoby: 17. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58299/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: