Informační povinnost výrobců a ochrana spotřebitele na trhu s kosmetikou

Název práce: Informační povinnost výrobců a ochrana spotřebitele na trhu s kosmetikou
Autor(ka) práce: Jelínková, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hásová, Jiřina
Oponenti práce: Švarc, Zbyněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé diplomové práce je obsáhnout celou situaci na trhu s kosmetikou z hlediska ochrany spotřebitele a analyzovat hlavní problémy, které vycházejí ze vztahů mezi spotřebiteli a výrobci, z porušování pravidel hospodářské soutěže a povinností výrobců, kdy se zaměřím především na informační povinnost a bezpečnost kosmetických produktů dostupných na trhu. Problematiku zmíněných oblastí definuji z hlediska právní úpravy, a to jak české, tak evropské, zmíním dopady z této úpravy plynoucí na konkrétních příkladech z praxe, přičemž se zaměřím především na problémy špatné či nedostatečné informovanosti ohledně složení výrobků nebo jejich následné negativní působení na spotřebitele.Na základě zjištěných skutečností ověřím následující hypotézu: „Současná situace na trhu s kosmetickými výrobky poukazuje z právního hlediska na zvýhodnění postavení spotřebitelů, a na komplikovanější postavení výrobců a horší konkurenceschopnost v kosmetickém průmyslu.“ Představím také kontrolní a dozorové orgány v rámci ochrany spotřebitele a instituty zavedené pro podporu ochrany spotřebitele na trhu a pro zlepšení informační povinnosti. Zmiňuji ovšem také oblasti, kde dle mého názoru chybí dosud řádná legislativní opatření a nastiňuji také možný budoucí vývoj celé kosmetické oblasti, napříč světovými trhy.
Klíčová slova: ochrana; spotřebitel; informační povinnost
Název práce: Information obligation of manufacturers and consumer protection in the cosmetics market
Autor(ka) práce: Jelínková, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hásová, Jiřina
Oponenti práce: Švarc, Zbyněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of my diploma thesis is to cover the entire situation in the consumer cosmetics market and to analyze the main problems, that arise from the relations between consumers and producers, violations of competition rules and obligations of producers, focusing mainly on information duty and safety of cosmetic products available on the market. I define the problems of these areas in terms of legal regulation, both Czech and European, and I will mention the impacts of this regulation on concrete examples from practice, focusing mainly on the problems of poor or insufficient awareness of the composition of products or their subsequent negative impact on consumers.On the basis of the findings, I will verify the following hypothesis: "The current situation in the cosmetics market points to the legal position of consumer status, and the more complicated the position of the producers and the worse competitiveness in the cosmetics industry." I will also introduce supervisory and supervisory bodies in the framework of consumer protection and institutes established to support consumer protection in the market and to improve information obligations. However, I also mention areas where, in my opinion, there is still a lack of regular legislative measures, and I also outline the possible future development of the whole cosmetic area, across the world markets
Klíčová slova: cosmetics; information; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2016
Datum podání práce: 8. 12. 2017
Datum obhajoby: 25. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58714/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: