Vliv současných trendů v informačních technologiích na spotřební chování v cestovním ruchu

Název práce: Vliv současných trendů v informačních technologiích na spotřební chování v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Dlouhá, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou současných trendů v informačních technologiích a jejich vlivem na spotřebitele v cestovním ruchu. Publikace je strukturovaně rozčleněna na teoretickou část, která se zaměřuje na spotřební chování a informační technologie, kde vymezuje obecné poznatky po specifika účastníků cestovního ruchu. V praktické části jsou pak vymezeny společné metriky pro analýzu současných trendů v IT (sdílená ekonomika, nové letenkové portály, sociální sítě a blogy), které jsou dále prostřednictvím výzkumné metody CAWI zkoumány v rámci průzkumu trhu.
Klíčová slova: spotřební chování; současné trendy; letenkové portály; sociální sítě; blogy; informační technologie; spotřebitel; internet; azair; facebook; e-tourism; sdílená ekonomika; airbnb; uber; skyscanner
Název práce: Impact of actual trends in information technologies on consumer behavior in tourism industry
Autor(ka) práce: Dlouhá, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diploma thesis dedicates to analysis of actual trends in information technologies and their impact on consumer behavior in tourism industry. The thesis is split to theoretical part which focuses on consumer behavior and information technologies where it brings an overview first from general perspective to specifics of participants in the tourism industry. The other part of the thesis introduces common metrics set by the author for analysis of actual trends in IT (shared economy, new flight search engines, social media and blogs) which are afterwards used for investigative method CAWI within the market research.
Klíčová slova: IT; skyscanner; consumer; consumer behavior; flight; facebook; skyscanner; blogs; e-tourism; social media; uber; airbnb; information technologies; shared economy; actual trends

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2015
Datum podání práce: 8. 12. 2017
Datum obhajoby: 22. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54466/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: