Proces tvorby zadání a správy požadavků pro vývoj mobilní aplikace

Název práce: Proces tvorby zadání a správy požadavků pro vývoj mobilní aplikace
Autor(ka) práce: Franek, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Fortinová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Společně s růstem počtu mobilních zařízení roste také množství mobilních aplikací. Cílem této diplomové práce je sestavit praktickou metodiku pro tvorbu zadání pro vývoj mobilní aplikace ve formě interaktivního prototypu. Metodika představená v této práci je založená na principech iterativního designu a vývoje. Od jiných agilních metodik se liší zejména svým zaměřením na fázi objevování produktu, která předchází samotnému vývoji. Pro tvorbu metodiky čerpám z různých zdrojů, které se zabývají agilními metodami uživatel-ského výzkumu, správou požadavků a prototypováním uživatelského rozhraní. Při výběru jednotlivých metod vycházím zejména z vlastních zkušeností s vedením projektů vývoje mobilních aplikací.V první části práce představuji teoretické koncepty, které jsou základem použitých metod. V další části se zabývám specifiky aplikací pro mobilní zařízení. Třetí část práce pak tvoří návrh procesu tvorby zadání. V něm vidím hlavní přínos této práce. V navazujících kapito-lách podrobně popisuji jednotlivé metody a důvody jejich výběru.
Klíčová slova: prototyp; iterativní design; agilní metodika; mobilní aplikace
Název práce: The Process of Creating and Managing Requirements for Mobile Application Development
Autor(ka) práce: Franek, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Fortinová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
As the number of mobile devices used grows, the number of mobile apps also increases. The aim of this diploma thesis is to compile a practical methodology for creating a specifi-cation for mobile application development in the form of an interactive prototype. The methodology presented in this paper is based on the principles of iterative design and development. The presented methodology differs from other agile methodologies by focus-ing on the stage of product discovery which precedes development itself. I draw on the methodology from various sources representing agile methods of user research, require-ments management and prototyping of user interface. When selecting individual methods, I build on my own experience with running mobile application development projects.In the first part of the thesis, I present the theoretical concepts that are the basis of the used methods. In the next section, I present the specifics of applications for mobile devices. In the third part, I introduce the proposed process of creating a specification for mobile appli-cation development, which is the main contribution of this work. In the following chapters, I describe in detail the different methods and reasons for their selection.
Klíčová slova: prototype; mobile application; agile methodology; iterative design

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 7. 2017
Datum podání práce: 11. 12. 2017
Datum obhajoby: 1. 2. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62770/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: