Velké retailové řetězce na sociálních sítích: analýza jejich obrazu

Název práce: Velké retailové řetězce na sociálních sítích: analýza jejich obrazu
Autor(ka) práce: Shu, Jie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Jelínek, Ivan
Oponenti práce: Dražil, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nestrukturovaných dat vybraných velkých retailových řetězců všeobecného a potravinářského zboží, v současnosti působících v České republice, na online sociální síti Facebook. Práce má dva hlavní cíle, kde první cíl představuje zmapování trhu retailových řetězců všeobecného a potravinářského zboží. Za použití rešerší literatury týkající se tohoto sektoru jsou popsány základní pojmy, trendy v odvětví a nákupní preference spotřebitelů v ČR, ze kterých také vychází některá klíčová témata či trendy pro datovou analýzu. Druhý cíl představuje analýzu dat vybraných retailových řetězců na Facebooku, za účelem vytvoření a srovnání obrazu jejich oblíbenosti a diskutovanosti vybraných témat na jejich veřejných stránkách na zmíněné online sociální síti.Mezi metody dosažení cílů patří stanovení analytických metrik a metod, pomocí kterých probíhá analýza získaných dat z Facebooku na platformě Kibana a nalezení odpovědí na analytické či business otázky se shrnutím výsledků analýzy.Výsledky analýzy jsou primárně prospěšné samotným retailovým řetězcům, ale i dalším obchodníkům, jelikož znalost výsledků konkurence může být též užitečná. Mohou si například vzájemně porovnat oblíbenost vůči konkurenci, zjistit jaká témata či trendy jsou aktuálně diskutovanější či získávají větší ohlas v podobě facebookových liků vzhledem k retailu na sociální síti, a tím získat jistý přehled o současných zájmech spotřebitelů. V širším hledisku, práce demonstruje možnosti analýz dat ze sociálních sítí a poskytuje rámcový návod postupů a metod pro další analýzy.
Klíčová slova: Analýza sociálních sítí; sentiment analýza; analýza dat; text mining; retailové řetězce; hlas zákazníka; online sociální sítě; Facebook; marketing
Název práce: Large Retail Chains on Social Sites: Analysis of their Image
Autor(ka) práce: Shu, Jie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Jelínek, Ivan
Oponenti práce: Dražil, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the analysis of unstructured data on online social site Facebook of selected large retail chains with general goods and grocery, currently operating in the Czech Republic.This thesis has two main aims, where the first objective is to present an exploration of the market of large retail chains in the sector of general goods and grocery. The main terms, trends in this industry and the shopping preferences of consumers in Czechia are described using the literature references about this topic and from which some key topics or trends are obtained for the data analysis.The second aim represents the data analysis of selected retail chains on Facebook, for a purpose to create and compare depictions of their popularity and discussion about selected topics on their public sites on the mentioned online social network.The methods to achieve objectives include the determination of analytical metrics and methods, by which the data obtained from Facebook are analyzed on the platform Kibana and used for discovery of answers for analytical or business questions with a summary of the analysis results.The results of the analysis are primarily beneficial to the retail chains themselves, but also to other traders since being aware of the results of the competition may also be advantageous. They can, for instance, compare their popularity with competitors, ascertain what topics or trends are currently more being discussed or are gaining more appreciation in terms of Facebook likes regarding to retail on the social network and thus acquire a certain insight into the current interests of consumers. In a broader perspective, this thesis demonstrates the possibilities of analyzing data from social networks and provides a framework of procedures and methods for further analysis.
Klíčová slova: Social network analysis; sentiment analysis; data analysis; text mining; retail chains; voice of the customer; online social networks; Facebook; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2016
Datum podání práce: 13. 12. 2017
Datum obhajoby: 30. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59901/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: