Analýza prodejních a poprodejních služeb automobilových dealerů

Název práce: Analýza prodejních a poprodejních služeb automobilových dealerů
Autor(ka) práce: Slepička, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Jošek, Vladimír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou servisních služeb automobilových dealerů a je zaměřena na přístup dealerů automobilky Škoda k prodejním a poprodejním službám. Cílem práce je analyzovat současnou situaci v prodeji a servisu vozidel a identifikovat klíčové problémy, které ovlivňují spokojenost zákazníků. Dalším cílem práce je pomocí anketního dotazování a výzkumu trhu metodou mystery shopping ověřit spokojenost zákazníků s identifikovanými faktory a navrhnout možná řešení. Stěžejní část práce tvoří tři části marketingového výzkumu. První část tvoří expertní výzkum provedený formou osobních, polostrukturovaných rozhovorů s pěti zástupci automobilových dealerů; z rozhovorů byly identifikovány klíčové problémy spokojenosti zákazníků. Na základě zjištěných informací byla provedena anketa zaměřená na spokojenost zákazníků a zákaznická očekávání. Výběrový soubor se skládal z 226 zákazníků značky Škoda. V navazující části byly zkoumány servisní služby pomocí metody mystery shopping ve čtyřech vybraných autoservisech. Celkové výsledky výzkumné části zahrnují zjištění klíčových problémů, které způsobují nespokojenost zákazníků při návštěvě originálních servisů, a navržení možností řešení. Získané poznatky by měly být využity v praxi automobilovými dealery za účelem poskytování kvalitnějších služeb.
Klíčová slova: automobily; marketingový výzkum; Škoda Auto; servisní služby; Marketing služeb
Název práce: Analysis of sales and after-sales service of car dealers
Autor(ka) práce: Slepička, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Jošek, Vladimír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master´s thesis analyses services of Škoda car dealers and focuses on their attitude to sales and after-sales service. The aim of this thesis is to analyse current situation in terms of motor vehicle servicing and car sale and to identify key problems which influence customer satisfaction. The next aim is to verify customer satisfaction in the context of identified factors using a survey and mystery shopping and to suggest remedial measures. The mainstay of this thesis is represented by three parts of a marketing research. The first part comprises personal, semi-structured interviews asking five car dealers which helped us to identify key problems related to customer satisfaction. A survey focused on customer satisfaction and expectations was carried out on the basis of acquired information. The sample consisted of 226 customers of the brand Škoda. The next part examines services in four car repair shops using mystery shopping. The results of the explorative part cover the identification of key problems which cause customer dissatisfaction when visiting authorised service dealers and a suggestion of remedial measures. Findings should be used by car dealers in order to provide high-quality service.
Klíčová slova: maintenance service; Škoda Auto; marketing research; automobiles; Service marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 4. 2016
Datum podání práce: 12. 12. 2017
Datum obhajoby: 24. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57210/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: