Význam sociální stratifikace pro segmentaci spotřebního trhu

Název práce: Význam sociální stratifikace pro segmentaci spotřebního trhu
Autor(ka) práce: Kosťuk, Oleh
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit roli sociální stratifikace při odkrývání segmentů a rozvoji jejich profilu. Práce je rozdělená do tří částí – teoretické, metodické a praktické. V teoretické části je popsána oblast sociální stratifikace, spotřebního chování a vzájemných souvislostí, včetně pasáže o segmentaci trhu. Metodologická část popisuje a zdůrazňuje metody, které byly použity v části praktické. Poslední praktická část, pomocí nástrojů jako kontingenční analýza, vícerozměrné škálování, popisné statistiky a dat MML-TGI, získává hlubší poznatky o specifikách spotřebních projevů jednotlivých tříd v rámci různých druhů stratifikačních klasifikací. S využitím všech poznatků jsou v poslední kapitole charakterizovány spotřební projevy daných tříd v rámci určitých produktových kategorií a jsou navrhnuty doporučení pro využitelnost proměnných při rozvoji profilů těchto tříd.
Klíčová slova: segmentace trhu; spotřební chování; MML-TGI; sociální stratifikace
Název práce: The Importance of Social Stratification in Segmentation of Consumer Market
Autor(ka) práce: Kosťuk, Oleh
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis evaluates the role of socio-economic stratification in uncovering segments and their profile development. The thesis is structured into three sections – theoretical, methodological, and a practical one. The theoretical section conceptualizes socio-economic stratification, consumer behaviour and the relationship between the two. Some discussion of market segmentation is also included. The methodological part explicates the various methods used in the practical section. Finally, the practical part employs contingent analysis, multidimensional scaling, descriptive statistics and MML-TGI data analysis to provide a deeper understanding of class-differentiated consumer behaviour patterns in various types of stratification classifications. By drawing on the findings of the aforementioned analysis, the last chapter summarises consumer patterns of various socio-economic classes with respect to specific product categories. Finally, the thesis concludes by reflecting on the usability of the employed variables in developing profiles of various socio-economic classes.
Klíčová slova: social stratification; consumer behaviour; market segmentation; MML-TGI

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 6. 2016
Datum podání práce: 13. 12. 2017
Datum obhajoby: 30. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59264/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: