Význam původu zboží (s využitím příkladu TM Swiss made)

Název práce: Význam původu zboží (s využitím příkladu TM Swiss made)
Autor(ka) práce: Jansová, Dominika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Sankot, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá významem původu zboží. Tento pojem je jedním z hlavních faktorů, který ovlivňuje mezinárodní konkurenceschopnost výrobku na trhu. Cílem práce je potvrdit hypotézu, zda původ zboží ovlivňuje konkurenceschopnost výrobku na trhu na základě analýzy, která vychází z obchodně-politických opatření, ochrany práv duševního vlastnictví a marketingových strategií. Analýza bude provedena na praktickém příkladu TM Swiss made, konkrétně švýcarských hodinek, kde budou výsledky prokázány a shrnuty. V první části jsou vymezeny základní pojmy o clu, jeho funkce a význam. Dále se práce zabývá původem zboží a jakým způsobem může ovlivnit kupní chování spotřebitele. Třetí část se věnuje duševnímu vlastnictví, ochranným známkám a posléze provázanosti mezinárodního marketingu a umístění produktu v mezinárodním prostředí. V závěru jsou sumarizována jednotlivá data o exportu, nejvýznamnějších značkách, aktuální situaci a rizikových faktorech.
Klíčová slova: původ zboží; duševní vlastnictví; konkurenceschopnost; švýcarské hodinky; clo
Název práce: The importance of the origin of goods (using the example TM Swiss made)
Autor(ka) práce: Jansová, Dominika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Sankot, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis deals with the importance of the origin of goods. This concept is one of the main factors influencing the international competitiveness of a product on the market. The aim of the thesis is to test the hypothesis that "the origin of goods influences the competitiveness of the product on the market". The analysis assumes commercial policy measures, protection of intellectual property rights and marketing strategies. The analysis will be performed using a practical example of the TM Swiss made, specifically Swiss watches, on which the hypothesis will be tested. A summary of results will be presented. The first part defines the fundamental concepts of tariffs, its functions and meanings. The second section is dedicated to the origin of goods and how it can influence consumer purchasing behavior. The third part deals with intellectual property, trademarks, and the interconnection of international marketing and product placement in an international environment. The conclusion summarizes individual export data, the most important brands, the current situation and market risks.
Klíčová slova: swiss watch; origin of goods; tariff; competitiveness; intellectual property

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2017
Datum podání práce: 18. 4. 2018
Datum obhajoby: 21. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62491/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: