Návrh a implementace frameworku pro podporu výuky programování Javy na VŠE

Název práce: Návrh a implementace frameworku pro podporu výuky programování Javy na VŠE
Autor(ka) práce: Verzich, Lubomír
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Říha, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat framework pro podporu výuky programování Javy na Vysoké škole ekonomické. Framework se skládá ze dvou modulů – jádra aplikace (modul logika) a grafického prostředí v JavaFX (modul gui). Framework není dělaný jako samostatná aplikace, a tudíž je zapotřebí libovolného IDE pro doprogramování klíčové funkcionality, což má na starosti uživatel frameworku. Cílem uživatele je naprogramovat umělou inteligenci robota, který se má po dvourozměrném poli dostat ze startu do cíle. Cestu k cíli mu ztěžují různé typy překážek, které se musí robot naučit rozeznávat a patřičným způsobem obcházet. Použití frameworku je stavěno na myšlence regresního testování, kdy se robot postupně učí procházet čím dál složitějšími scénáři, což nutí uživatele k častému refaktorování svého kódu. Dílčím cílem diplomové práce je k výše zmíněnému frameworku vytvořit sadu scénářů, které doplňují výklad přednášek tak, aby si studenti mohli na cvičeních vyzkoušet nově nabyté znalosti. Výsledný framework a předpřipravené scénáře jsou k dispozici ve formě elektronické přílohy.
Klíčová slova: framework; programování; Java; robot; 4it101; refaktorování; výuka programování
Název práce: Design and implementation of framework that supports teaching of Java programming on VŠE
Autor(ka) práce: Verzich, Lubomír
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Říha, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
A goal of master thesis is to design and implement a framework that supports teaching of Java programming on University of Economics in Prague. The framework consists of two modules – a core application (located in module logika) and graphical user interface (located in module gui). The framework is not standalone application and thus needs an IDE in order to finish programming key functionality, which belongs to the responsibility of the framework’s user. The user’s goal is to program artificial intelligence of the robot that is supposed to travel from starting place to the finish on two-dimensional array. The array is filled with certain types of obstacles and the robot needs to recognise them and avoid if necessary. Usage of framework is based on the idea of regression testing, where robot is going through increasingly more difficult scenarios that forces the user to use refactoring very often. Partial goal of the master thesis is to create set of scenarios that complement theoretical lectures in a way that students can test their newly gained knowledge in practice. The resulting framework and prepared set of scenarios are available in the form of electronical attachment.
Klíčová slova: programming; Java; teaching programming; framework; robot; 4it101; refactoring

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2017
Datum podání práce: 23. 4. 2018
Datum obhajoby: 31. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64360/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: