Podnikatelské prostředí ve Francii

Název práce: Podnikatelské prostředí ve Francii
Autor(ka) práce: Schweinerová, Ladislava
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem práce je charakterizovat politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí Francie a pomocí těchto poznatků zjistit, zda je francouzské podnikatelské prostředí atraktivní pro české firmy a pokud ano, tak které české firmy mají na tomto trhu největší pravděpodobnost uspět. Dílčími cíli je pak popis možností vstupu českého subjektu na francouzský trh a zjištění oborových příležitostí. První kapitola obsahuje definici pojmu podnikatelské prostředí, hodnocení dle mezinárodních organizací a indexů konkurenceschopnosti. Zároveň se také zmíním o použitých metodách (PEST a SWOT analýza). Ve druhé kapitole aplikuji poznatky z první kapitoly a provedu PEST a SWOT analýzu podnikatelského prostředí ve Francii. Třetí kapitola pojednává o možnostech vstupu českého subjektu na francouzský trh, o jednotlivých právních formách podnikání a o oborových příležitostech českých subjektů. Součástí čtvrté kapitoly jsou dva řízené rozhovory, které poté porovnám s poznatky z teoretické části práce. V úplném závěru pak najdeme shrnutí myšlenek a doporučení pro české firmy, které se chystají na francouzský trh proniknout.
Klíčová slova: podnikatelské prostředí; Francie; PEST analýza; SWOT analýza; konkurenceschopnost
Název práce: The Business Environment in France
Autor(ka) práce: Schweinerová, Ladislava
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of this bachelor thesis is to analyze political, legal, economic, social, cultural and technological environment of France and to find out, if the French business environment is attractive for Czech companies, and if so, which Czech companies are most likely to suceed in this market. The partial objectives are the description of the posibilities of the Czech subjects to enter the French market and the identification of business oportunities. The first chapter contains a definition of business environment, rankings by international organizations and competitiveness indexes. At the same time I will also define the methods (PEST and SWOT analysis). In the second chapter I apply the findings from the first chapter and I will perform the PEST and SWOT analysis of the business environment in France. The third chapter deals with the possibilities of the Czech entity to enter the French market, the legal forms of business and the business opportunities of Czech subjects. In the fourth chapter there are two controlled interviews, which I compare with the findings from the theoretical part of the thesis. In conclusion, we can find a summary of the ideas and recommendations for Czech companies that are going to penetrate the French market.
Klíčová slova: France; PEST analysis; SWOT analysis; competitiveness; business environment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 9. 2017
Datum podání práce: 23. 4. 2018
Datum obhajoby: 21. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62901/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: