Japonský management: Metoda Kaizen a její využití v řízení podniku

Název práce: Japonský management: Metoda Kaizen a její využití v řízení podniku
Autor(ka) práce: Lajpoldová, Alena
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Krejčí, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Kaizen představuje manažerskou metodu, která vznikla v Japonsku a je významná pro japonský management a také kulturu. Patří mezi uznávané úspěšné manažerské metody zaváděné ve firmách. Práce se zabývá metodou Kaizen a jejím využitím v managementu podniku. Kaizen znamená neustálou nespokojenost se současným stavem a nutnost vymýšlet činnosti lepším a efektivním způsobem. Představuje zlepšování po malých krocích, které ve výsledku přinášejí velký efekt. Teoretická část práce je zaměřena na základní nastínění této metody, její základní principy a předpoklady, které jsou dále uplatněny v managementu podniku. Vysvětluje strategii Kaizen jako metodu, která přispívá k neustálému zlepšování činností v podniku a popisuje způsoby, kterými je zlepšování docíleno. Práce se dále zabývá vztahem metody Kaizen ke kvalitě a její kontrole, která je nedílnou součástí managementu. Teoretické poznatky jsou poté aplikovány na konkrétní firmu, kde je na základě analýzy vyhodnoceno, jakým způsobem firma přistupuje ke strategii Kaizen a zavádí ji do své činnosti.
Klíčová slova: Kaizen; Japonsko; management; neustálé zlepšování; kvalita
Název práce: Kaizen method and its use in business management
Autor(ka) práce: Lajpoldová, Alena
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Krejčí, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Kaizen is a managerial method that originates in Japan and it is significant for Japanese management and culture. Kaizen belongs to successful managerial methods that are introduced in companies. This thesis examines the Kaizen method and its use in business management. Kaizen means constant dissatisfaction with the current state and the need to make activities better and more efficiently. Kaizen represents improvements by small steps that result in an enormous effect. The theoretical part of the thesis is focuses on the basic overview of this method, its basic principles and assumptions, which are further applied in the management of company. It explains the Kaizen strategy as a method that contributes to the continuous improvement of business activities and describes ways to achieve these improvements. The thesis also looks into the Kaizen relation to quality and its control, which is an integral part of management. Theoretical knowledge is applied to a particular company and due to the analysis is evaluated how the company approaches the Kaizen strategy and inserts it into its business.
Klíčová slova: Kaizen; Japan; management; continuous improvement; quality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 7. 2017
Datum podání práce: 24. 4. 2018
Datum obhajoby: 29. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62636/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: