Analýza nation brandingu Slovinska

Název práce: Analýza nation brandingu Slovinska
Autor(ka) práce: Dvořáková, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Asmalovskij, Alexandr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou nation brandingu Slovinska. Hlavním cílem této práce je zmapovat aktivity spojené s nation brandingem ve Slovinsku a zhodnotit jejich úspěšnost pomocí SWOT a Porterovy analýzy a vyhodnocením dotazníku. Dílčím cílem této práce je poskytnutí doporučení pro zlepšení nation brandingu Slovinska. Práce je rozdělena na teoretickou část, praktickou část a zhodnocení a doporučení pro zlepšení nation brandingové kampaně I feel Slovenia. V teoretické části je charakterizován brand managment a nation branding obecně, dále pak nation branding Slovinska. Na konci této části je popsána Porterova analýza, SWOT analýza a marketingový mix v cestovním ruchu. V rámci praktické části byl proveden výzkum s cílem zjistit znalosti o kampani I feel Slovenia a porovnat je mezi Slovinci a ostatními národnostmi a také mezi návštěvníky Slovinska a ostatními. V praktické části práce je vysvětlena metodika výzkumu a analýza dat získaných z výzkumu. Výsledky této analýzy slouží jako východisko pro Porterovu a SWOT analýzu Slovinska. Výstup této práce je zachycen v závěrečné kapitole, kde je porovnán výzkum provedený v rámci této práce s výzkumem autorů kampaně I feel Slovenia. Na závěr jsou zde uvedena doporučení pro zlepšení kampaně v souladu s marketingovým mixem.
Klíčová slova: nation branding; Porterova analýza; SWOT analýza; I feel Slovenia; nation brand; marketingový mix; Slovinsko
Název práce: Analysis of Slovenian Nation Branding
Autor(ka) práce: Dvořáková, Daniela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Asmalovskij, Alexandr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with analysis of Slovenian nation branding. The main objective of my diploma thesis is to map the activities connected to nation branding in Slovenia and assess their success using SWOT and Porter's analysis and results of my questionnaire. The sub-objective is to provide recommendation for improvement of Slovenian nation branding. This thesis is divided into a theoretical part, a practical part and an assessment and recommendation for improvement of nation branding campaign I feel Slovenia. The theoretical part is devoted to the characteristics of brand management and nation branding in general, then Slovenian nation branding. At the end of this part, Porter's analysis, SWOT analysis and marketing mix in tourism are described. For the purposes of the practical part, I conducted a survey with the main objective of finding out knowledge about campaign I feel Slovenia and compare it between Slovenians and other nations and also between visitors of Slovenia and others. In the practical part I also describe the methodology of the survey and data analysis. Results of this analysis are the bases for Porter's and SWOT analysis of Slovenia. In the last part, the survey conducted for the purposes of this thesis is compared to a survey made by authors of I feel Slovenia campaign. Recommendations for improvement of the campaign according to the marketing mix are introduced at the end of this thesis.
Klíčová slova: nation brand; nation branding; I feel Slovenia; Porter's analysis; SWOT analysis; marketing mix; Slovenia

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 6. 2017
Datum podání práce: 23. 4. 2018
Datum obhajoby: 29. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62518/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: