Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice

Název práce: Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice
Autor(ka) práce: Daďová, Andrea
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá vlivem značek na nákupní rozhodování spotřebitele. Vzhledem k rostoucímu trendu výskytu i významu privátních značek na světových maloobchodních trzích práce zkoumá tržní postavení privátních značek retailových řetězců ve vztahu k českým spotřebitelům. Teoretická část práce se věnuje nejen vysvětlení významu, funkce a definici základních prvků značky, ale i teorii o vývoji, základní charakteristice a specifických vlastnostech privátních značek. Navazující kapitola vysvětluje nákupní chování spotřebitelů a definuje kupní rozhodovací proces, jeho jednotlivé fáze a faktory, které na celý proces působí a ovlivňují ho. Praktická část práce vymezuje hlavní hráče českého maloobchodního trhu a dále se zabývá detailní analýzou jejich portfolia privátních značek. Závěr práce patří analýze výsledků kvantitativního výzkumu, z které následně vycházejí všeobecné závěry o vztahu českých spotřebitelů k privátním značkám a také odhady a předpoklady o vývoji tržní pozice privátních značek na českém trhu do budoucích let.
Klíčová slova: význam značek; privátní značky retailových řetězců; nákupní chování; kupní rozhodovací proces ; maloobchodní trh v České republice
Název práce: The impact of brands on consumer purchasing decisions with a focus on private labels of retail chains in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Daďová, Andrea
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with influence of brands on customers purchasing decision making process. In the light of increasing importance and occurrence of private labels on the world's retail markets, thesis is focused on market position of retail chains private labels in relation to Czech consumers. Theoretical part of the paper explains not only meaning, function and definition of basic elements of the brand, but also covers theory of development, basic characteristics and specific features of private labels. Next chapter explains consumer buying behavior and defines the purchasing decision making process, its individual phases and factors that affect and influence it. The practical part specifies the main players of the Czech retail market and also analyses in detail their private labels portfolio. The conclusion of the thesis is focused on results of analysis and quantitative survey. Finally, conclusions about relationship between Czech consumers and private labels and estimates and assumptions about future development of private labels market position on the Czech market are presented.
Klíčová slova: importance of brands; private labels of retail chains; purchasing behavior; consumer decision making process; retail market in the Czech Republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 6. 2017
Datum podání práce: 24. 4. 2018
Datum obhajoby: 30. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60660/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: