Analýza německého trhu pro vstup a podnikání českých firem

Název práce: Analýza německého trhu pro vstup a podnikání českých firem
Autor(ka) práce: Jindra, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Němečková, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Primárním cílem diplomové práce je vytvořit komplexní informační soubor, který mohou čeští podnikatelé využít jako materiál pro zjištění perspektivnosti Německa jakožto cílové destinace pro jejich podnikání a současně jim bude návodem, jakým způsobem lze na tento trh vstoupit a efektivně zde podnikat. V úvodní kapitole jsou tuzemským exportérům nastíněny výhody mezinárodního podnikání a poskytnuty informace o možných formách vstupů na zahraniční trhy, stejně jako o institucionální podpoře, která jim je v České republice v případě tohoto rozhodnutí k dispozici. Následně je provedena důkladná analýza německého trhu, prostřednictvím níž jsou identifikovány nevýznamnější vlivy, příležitosti a rizika, stejně jako rozbor jejich možných dopadů pro podnikání českých firem. Současně jsou v analýze nastíněny hlavní trendy a budoucí směřování země. Závěrečná kapitola je cílena na situaci, kdy se český podnik pro expanzi na německý trh skutečně rozhodne. V jejím úvodu je nejprve definováno doporučení, jakým způsobem je rozhodnutí o případném vstupu nutné učinit, jaké faktory jej na území SRN nejvíce ovlivňují a jaké informační podpory lze v zemi za tímto účelem využít. Velký důraz je pak kladen na výběr nejvhodnějších forem podnikání a problematiku založení vlastní formy zastoupení. Představeny jsou hlavní rozhodovací kritéria, které ovlivňují vhodný výběr právní formy, stejně jako podrobný popis zakládací procedury v případě vstupu pomocí vlastní společnosti či pobočky. V závěru kapitoly je věnován rovněž prostor daňovému systému, který má bezprostřední vliv nejen na výběr správné formy, ale i místa podnikání.
Klíčová slova: formy vstupu; německý trh; expanze na zahraniční trh; PESTLE analýza; SWOT analýza; založení společnosti; daňový systém
Název práce: An analysis of the entry and business operations of Czech companies in the German market
Autor(ka) práce: Jindra, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Němečková, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The primary aim of this diploma thesis is to create a comprehensive information file for use by Czech entrepreneurs in determining whether Germany might serve as a potential target destination for their businesses. At the same time, it will serve as a guide to entering the German market and doing business effectively. The opening section presents the advantages of international trade to Czech exporters, along with information on potential forms of entry to foreign markets. Information is also offered on the institutional support available to them should they decide in the affirmative. A thorough analysis of the German market follows, as part of which the most significant influences, opportunities, and risks are defined, along with an analysis of the impact they might have on the business of Czech companies. The analysis also outlines the major trends and future direction in Germany. The final section imagines a scenario in which a Czech entrepreneur actually decides to expand to the German market. First, recommendations are made as to how a decision on potential entry should be made, which factors have the greatest impact in the FRG, and what information support for business is available. Establishing one’s own company presence is then discussed. Great emphasis is laid on selecting the best legal form of entrepreneurship, and a detailed description is given of the founding procedure for companies and subsidiaries owned by the entrepreneur in question. The final section focuses, among other things, on the German tax system—which has an immediate impact on the selection of legal form—as well as business location.
Klíčová slova: Tax system; PESTLE analysis; SWOT analysis; German market; forms of entry; foreign market expansion; company establishment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2015
Datum podání práce: 24. 4. 2018
Datum obhajoby: 28. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53187/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: