Migrace a média: případová studie České Republiky

Název práce: Migrace a média: případová studie České Republiky
Autor(ka) práce: Sattar-zada, Ayla
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novotná, Markéta
Oponenti práce: Novotný, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Podle průzkumu Eurobarometru z roku 2017, Česká republika má velice negativní postoj k přijímaní uprchlíků a považuje migrační krizi za jeden ze svých největších problémů. Bakalářská práce "Migrace a média: případová studie České Republiky" klade si za cíl zjistit, zdali náplň internetových zpravodajských kanálů v České Republice může negativně ovlivňovat postoj její obyvatelstva vůči uprchlíkům. Z čehož vyplývá, že hlavní součastí této práce je analýza Českého internetového zpravodajství - konkretně portálů Aktuálně, Idnes, Lidovky, Novinky a Parlamentní listy - a jeho vliv na formování veřejného mínění ohledně dané problematiky. Jako teoretické východisko pro tuto práci byla použita teorie konstrukci mediálního obrazu, včetně jednotlivých mechanismů konstrukci zprav. V závěru je provedeno komparativní srovnání analyzovaných zpravodajských portálů a určeno, jakým způsobem jsou podle autora schopny ovlivňovat české obyvatelstvo.
Klíčová slova: Česká republika; gatekeeping; hodnota zpravodajství; média; migrace; nastolovaní agendy; postoj vůči uprchlíkům
Název práce: Migration and Media: A Case Study of the Czech Republic
Autor(ka) práce: Sattar-zada, Ayla
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novotná, Markéta
Oponenti práce: Novotný, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
According to the Eurobarometer survey 2017, the Czech Republic has a very negative attitude towards the refugees and considers the so-called migration crisis to be one of its biggest problems. The bachelor thesis "Migration and Media: A Case Study of the Czech Republic" aims to find out if the content of the Internet news channels in the Czech Republic can negatively affect the attitude of its population towards the refugees. It means that the main part of this thesis is the analysis of the Czech Internet News - particularly Aktuálně, Idnes, Lidovky, Novinky and Parlamentní listy - and its influence on the formation of public opinion on the given issue. As a theoretical basis for this work, the theory of media image construction, including individual mechanisms of news construction, was used. In conclusion the comparison of analyzed online media portals is carried out and it is estimated how they are able to influence the Czech society.
Klíčová slova: agenda setting; attitude towards refugees; Czech Republic; gatekeeping; media; migration; news value

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 3. 2017
Datum podání práce: 26. 4. 2018
Datum obhajoby: 30. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62195/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: