Polsko: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu

Název práce: Polsko: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Rychlá, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Abrhám, Josef
Oponenti práce: Zdenková, Karolína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této diplomové práce je provést analýzu cestovního ruchu a ekonomiky Polska a zhodnotit jeho postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu, a to jak ve světovém kontextu, tak v kontextu regionu Evropy. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola se zabývá teoretickými základy mezinárodního cestovního ruchu, druhá kapitola se věnuje ekonomicko-politické charakteristice Polska. Ve třetí kapitole jsou popsány předpoklady rozvoje cestovního ruchu v Polsku, následující kapitola poskytuje ucelený přehled o řízení turismu a současných výkonech polského cestovního ruchu. V páté kapitole je provedeno zhodnocení postavení Polska na mezinárodním trhu cestovního ruchu pomocí dat UNWTO a WEF, v poslední kapitole je prostřednictvím výsledků dotazníkového šetření zhodnoceno vnímání Polska jako destinace cestovního ruchu na českém trhu.
Klíčová slova: atraktivity; řízení cestovního ruchu; konkurenceschopnost; mezinárodní cestovní ruch; výjezdový cestovní ruch; ekonomika; Polsko; příjezdový cestovní ruch
Název práce: Poland: Economy And Position In the International Tourism Market
Autor(ka) práce: Rychlá, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Abrhám, Josef
Oponenti práce: Zdenková, Karolína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to analyse tourism and economic situation of Poland and to evaluate its position in the international tourism market within both world and European context. The thesis is divided into six chapters. The first chapter deals with the theory of international tourism, second chapter is concerned with economic-political characteristics of Poland. The premises of tourism development are described in the third chapter, the following chapter provides a comprehensive overview of tourism management and tourism performance in Poland. Evaluation of Poland’s position in the international tourism market according to UNWTO and WEF data is carried out in the fifth chapter. Via questionnaires, the last chapter evaluates the perception of Poland as a tourist destination in the Czech Republic.
Klíčová slova: inbound tourism; tourist attractions; competitiveness; tourism management; Poland; international tourism; economy; outbound tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 4. 2016
Datum podání práce: 25. 4. 2018
Datum obhajoby: 23. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57474/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: