Etnocentrismus a jeho vliv na spotřebu etnických pokrmů v ČR

Název práce: Etnocentrismus a jeho vliv na spotřebu etnických pokrmů v ČR
Autor(ka) práce: Slavíková, Iveta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá etnocentrismem a jeho vlivem na spotřební chování. Shrnu-je dosavadní poznatky o dané problematice a představuje studie, které se tématem již zabývaly. Dochází k závěru, že tradiční metoda měření spotřebního etnocentrismu po-mocí škály CETSCALE nedostatečně reflektuje rozdíl mezi produktem (tangible pro-duct) a službou (intangible product). V praktické části proto nabízí řešení ve formě mo-difikace původní škály s cílem zjistit, zda a nakolik se liší míra etnocentrismu spotřebi-telů u těchto dvou komodit, přičemž v oblasti služeb se zaměřuje na oblast etnické gastronomie. Po porovnání výsledků původní a modifikované verze CETSCALE dochází autorka k závěru, že etnocentrické tendence spotřebitele jsou v případě produktu sil-nější, než v případě výběru restaurace (služby).
Klíčová slova: etnocentrismus; CETSCALE; spotřební chování
Název práce: Ethnocentrism and its influence on the consumption of ethnic dishes in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Slavíková, Iveta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the ethnocentric tendencies (ethnocentrism) and its impact on consumer behavior. It summarizes the existing knowledge in the field and introduces studies addressing this issue. The thesis concludes that the traditional method of measuring the consumer ethnocentrism tendencies (CETSCALE) does not provide sufficient reflexion of the currently growing trend of intangible economy, or put differently the difference between the product (tangible) and the service (intangible). The thesis thus further focuses on solving this task in the empirical part offering the modified version of the original CETSCALE. The aim was to examine the level (if there is any) of consumer ethnocentrism in the case of products and services separately and than to compare them. Regarding the service the research focuses on the ethnic gastronomy. Looking at the results (of the original CETSCALE and the modified one) the author states that the consumer ethnocentric tendencies regarding product are stronger than those regarding service (in this case the choice of the restaurant).
Klíčová slova: CETSCALE; consumer behavior; ethnocentrism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 4. 2018
Datum podání práce: 26. 4. 2018
Datum obhajoby: 12. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65810/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: