Vliv nevládních organizací na implementaci CSR ve fast fashion

Název práce: Vliv nevládních organizací na implementaci CSR ve fast fashion
Autor(ka) práce: Röhryová, Andrea
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Stehlíková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou strategií nevládních organizací v prosazování lidských práv v dodavatelských řetězcích transnacionálních korporací. Strategie jsou zkoumány na případových studiích z odvětví fast fashion. Toto odvětví bylo vybráno s ohledem na množství negativních externalit provázející výrobní proces. Práce zkoumá efektivitu strategií a taktik čtyř nevládních organizací – Anti-Slavery International, Business & Human Rights Resource Centre, Clean Clothes Campaign a Ethical Trading Initiative. Taktiky byly rozřazeny do dvou typů strategií: spolupráce a konfrontace. Na základě komparativní analýzy používaných technik byla vyhodnocena nejúčinnější strategie. Z výsledků naší analýzy vyplývá, že efektivnější strategií je konfrontace. Tato strategie je účinná v případech, kdy strategie spolupráce selže. Nelze nicméně doporučit úplné zanevření na strategii spolupráce, neboť tato přináší výsledky zejména pokud je aplikována na společnosti, které přistupují ke svým problémům proaktivně.
Klíčová slova: transnacionální korporace; nevládní organizace; CSR; fast fashion; lidská práva
Název práce: Influence of Non-governmental Organizations on the Implementation of CSR in Fast Fashion
Autor(ka) práce: Röhryová, Andrea
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Stehlíková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the effectiveness of strategies of non-governmental organizations in the promotion of human rights in the supply chains of transnational corporations. Strategies are being studied on case studies from the fast fashion industry. This sector has been selected with respect to the number of negative externalities accompanying the production process. The paper examines the effectiveness of the strategies and tactics of four non-governmental organizations - Anti-Slavery International, Business & Human Rights Resource Center, Clean Clothes Campaign, and Ethical Trading Initiative. Tactics were divided into two types of strategies: collaboration and confrontation. Based on a comparative analysis of the techniques used, the most effective strategy was evaluated. The results of our analysis show that more effective strategy is confrontation. This strategy is effective in cases where the cooperation strategy fails. However, it is not advisable to fully opt for a cooperative strategy, as it brings results especially when it is applied to companies that address their problems proactively.
Klíčová slova: Transnational Corporations; Non-governmental Organizations; Fast Fashion; CSR; Human Rights

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2017
Datum podání práce: 26. 4. 2018
Datum obhajoby: 13. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62559/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: