Spotřebitelské vnímání soukromých značek společnosti Tesco v České republice

Název práce: Consumer Perception of Tesco Private Labels in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Valetova, Alina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This master’s thesis studies consumer perception of Tesco private labels in the Czech Republic. It verifies statistically significant relationships between selected variables: Tesco brand image, number of purchased Tesco private labels per month, value for money of Tesco own brands, consumer’s age, income, gender and satisfaction level. After an investigation of theoretical concepts, a market overview and an analysis of purchasing behavior of Czech consumers, 5 hypotheses have been formulated. In order to test them, the author has conducted a primary research in the form of a questionnaire. 61 responses have been collected and examined through descriptive statistics, correlation model and regression analyses. The key findings of this master’s thesis are determined factors which influence consumer perception of Tesco private labels. Research results have served as a basis for providing recommendations to Tesco company on how to further improve private label strategy with regard to its own brand categories, marketing communications, and product attributes.
Klíčová slova: private labels; purchasing behavior of Czech consumers; Tesco own brands; consumer perception
Název práce: Spotřebitelské vnímání soukromých značek společnosti Tesco v České republice
Autor(ka) práce: Valetova, Alina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce pojednává o vnímání soukromých značek společnosti Tesco v České republice. Ověřuje statisticky významné vztahy mezi vybranými proměnnými: image značky Tesco, počet zakoupených soukromých značek společnosti Tesco za měsíc, hodnota za peníze vlastních značek společnosti Tesco, věk spotřebitele, příjem, pohlaví a úroveň spokojenosti. Po prozkoumání teoretických konceptů, přehledů trhu a analýzy kupního chování českých spotřebitelů byly formulovány 5 hypotéz. Pro jejich otestování autor provedl primární výzkum ve formě dotazníku. 61 odpovědí bylo shromážděno a zkoumáno pomocí popisné statistiky, korelačního modelu a regresních analýz. Klíčová zjištění této diplomové práce jsou určena faktory, které ovlivňují vnímání spotřebitelů soukromými značkami společnosti Tesco. Výsledky výzkumu sloužily jako základ pro poskytování doporučení společnosti Tesco o tom, jak zlepšit strategii soukromého štítku s ohledem na své vlastní značky, marketingové komunikace a atributy produktu.
Klíčová slova: vlastní značky Tesco; spotřebitelské vnímání; nákupní chování českých spotřebitelů; soukromé značky

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 5. 2017
Datum podání práce: 26. 4. 2018
Datum obhajoby: 7. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62084/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: