Busines games - Uplatnění na trhu

Název práce: Busines games - Uplatnění na trhu
Autor(ka) práce: Kučera, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Drozen, František
Oponenti práce: Kalenda, Vratislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se věnuje tématu business her, což je nástroj k vzdělávání používaný převážně ve firemním prostředí a na vysokých školách. Cílem práce je zjistit velikost a strukturu nabídky business her na trhu a věnuje se uplatnění tohoto nástroje v praxi. Pro uvedení do tématu práce nejdříve představí různé druhy manažerského vzdělávání a poté i pojem gamifikace, což znamená použití herních principů v neherním prostředí. Business hry jsou příkladem gamifikace vzdělávání. Dále pokračuje samotný popis a seznámení s tím, co to business hry jsou včetně modelového příkladu pro lepší představu. Následuje kapitola věnující se situaci na trhu. Popisuje dvě hlavní věkové skupiny cílových uživatelů, což jsou lidé z generací Y a Z. Tyto skupiny obyvatelstva jsou charakteristické tím, že pro ně moderní technologie hrají důležitější roli než pro generace předchozí a ve vzdělávání dávají přednost větší interaktivitě. To koresponduje se zaměřením business her. Vzdělávání dospělých se dělí na formální a neformální. Kapitola se věnuje také povědomí o vzdělávání pomocí her, ze kterého vyplývá, že většina lidí nezažila žádný výukový program realizovaný pomocí hry, ale k myšlence vzdělávání pomocí her a simulací se staví většinově velmi kladně. Pro definování cílových skupin, na které business hry cílí s nabídkou jako B2B je potřeba se nejdříve seznámit s profilem hráčů a přínosy pro ně. Poté následuje definování cílových skupin pro instituce, které mohou business hry využít.Poslední část se věnuje představení firem nabízejících business hry na českém trhu a seznámení s jejich nabídkou. Poté je nabídka her rozdělena podle specializace a je ukázáno, jak velká je konkurence v jednotlivých oblastech tematického zaměření her.
Klíčová slova: Maažerské hry; Vzdělávání dospělých; Business hry
Název práce: Business games - Application on the market
Autor(ka) práce: Kučera, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Drozen, František
Oponenti práce: Kalenda, Vratislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the topic of business games, a tool for education used mainly in the corporate environment and at universities. The aim of the thesis is to determine the size and structure of the business games offer in the Czech market and devote itself to the application of this tool in practice.For the introduction to the topic of the work, we first introduce various types of managerial education and then the notion of gamification, which means using game principles in a non-gaming environment. Business games are an example of gamification of education.Next, the description itself and getting to know what business games are including a model example for a better idea.Than the thesis is decribing what the business games are and it adds a model example for a better projection of the topic.The following chapter deals with the market situation. It describes the two major age groups of the target users – generation Y and generation Z. These population groups are characterized by the fact that modern technologies play a more important role than for previous generations and prefer greater interactivity in education. This corresponds to the focus of business games. Adult learning is divided into formal and informal. The chapter also focuses on gaming education, which suggests that most people did not experience any game-based learning program, but the idea of education through games and simulations is very positive.To define the target audiences that business games are targeting as B2B, you need to first get to know the player's profile and the benefits for them. Then follows the definition of target groups for institutions that can use business games.The last part deals with introducing companies offering business games on the Czech market and getting acquainted with their offer. Then, the game offer is divided according to the specialization and shows how big the competition is in the individual areas of the thematic focus of the games.
Klíčová slova: Business games; Business simulations; Adult education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2017
Datum podání práce: 27. 4. 2018
Datum obhajoby: 30. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62929/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: