Společenská odpovědnost českých studentů v oblasti odívání

Název práce: Spoločenská zodpovednosť českých študentov v oblasti odievania
Autor(ka) práce: Tyčiaková, Nikola
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca na tému "Spoločenská zodpovednosť českých študentov v oblasti odievania" sa zaoberá konceptom spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR), spoločenskou zodpovednosťou spotrebiteľov (CnSR) a negatívnymi dopadmi odevného priemyslu na spoločnosť a životné prostredie. Cieľom práce je vyhodnotiť postoje českých vysokoškolských študentov k spoločenskej zodpovednosti v oblasti odievania a tiež vyhodnotiť ich reálne spotrebné správanie pri nákupe produktov odevného priemyslu. K naplneniu tohto cieľa je využitá metóda kvantitatívneho výskumu, konkrétne dotazníkový prieskum. Z prieskumu vyplýva, že vo všeobecnosti sa respondenti zaujímajú o spoločenskú zodpovednosť, avšak málokedy sa tento záujem prejavuje v nákupnom správaní, čo predstavuje tzv. "green gap". Táto "zelená medzera" môže byť spôsobená mnohými faktormi, avšak dôležitú úlohu v tejto práci v kontexte módneho priemyslu zohráva faktor nevedomosti a neinformovanosti spotrebiteľov, ktorí mnohokrát nerozmýšľajú nad nepriaznivými vplyvmi odevného priemyslu, pretože o nich nevedia.
Klíčová slova: spoločenská zodpovednosť firiem; študenti; Spoločenská zodpovednosť spotrebiteľov; devný priemysel; zelená medzera
Název práce: Společenská odpovědnost českých studentů v oblasti odívání
Autor(ka) práce: Tyčiaková, Nikola
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce na téma "Společenská odpovědnost českých studentů v oblasti odívání" se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR), společenskou odpovědností spotřebitelů (CnSR) a negativními dopady oděvního průmyslu na společnost a životní prostředí. Cílem práce je vyhodnotit postoje českých vysokoškolských studentů ke společenské odpovědnosti v oblasti odívání a také vyhodnotit jejich reálné spotřební chování při nákupu produktů oděvního průmyslu. K naplnění tohoto cíle je využita metoda kvantitativního výzkumu, konkrétně dotazníkový průzkum. Z průzkumu vyplývá, že obecně se respondenti zajímají o společenskou odpovědnost, avšak málokdy se tento zájem projevuje v nákupním chování, což představuje tzv. "green gap". Tato "zelená mezera" může být způsobena mnoha faktory, avšak důležitou úlohu v této práci v kontextu módního průmyslu hraje faktor nevědomosti a neinformovanosti spotřebitelů, kteří mnohokrát nepřemýšlejí nad nepříznivými vlivy oděvního průmyslu, protože o nich nevědí.
Klíčová slova: Společenská odpovědnost spotřebitelů; Společenská odpovědnost firem; oděvní průmysl; zelená mezera; studenti
Název práce: Consumer social responsibility of Czech students in clothing
Autor(ka) práce: Tyčiaková, Nikola
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The master thesis "Consumer social responsibility of Czech students in clothing" deals with the concept of Corporate Social Responsibility (CSR), Consumer Social Responsibility (CnSR) and with the negative impacts of the fashion industry on society and the environment. The aim of the thesis is to evaluate the attitudes of Czech university students towards the social responsibility in clothing and also to evaluate their real consumer behavior in purchasing the products of fashion industry. To meet this goal, the method of quantitative research is used, namely a questionnaire survey. The survey shows that, in general, respondents are interested in social responsibility, but this interest is rarely transformed into purchase behavior. This phenomenon is called a "green gap". This green gap can be caused by many factors, but an important factor in this thesis in the context of fashion industry is the factor of lack of awareness and information. Consumers often do not think about negative impacts of the clothing industry because they do not know about them.
Klíčová slova: Consumer social responsibility; Corporate social responsibility; fashion industry; students; green gap

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2017
Datum podání práce: 27. 4. 2018
Datum obhajoby: 31. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62554/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: