Is tobacco advertising ethical or unethical? A cross cultural research between Germany and Russia

Název práce: Is tobacco advertising ethical or unethical? A cross cultural research between Germany and Russia
Autor(ka) práce: Wüst, Sara Denise
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis deals with the ethical attitude of Germans and Russians towards tobacco advertisement. The aim is to find out how both nationalities think about it and if it is reasonable to market tobacco products in an ethical way or not. Furthermore, this paper strives to find out if it is difficult to set boundaries between which products are harmful and which ones are not. Secondary research as well as a primary research, including quantitative and qualitative analysis, contribute to the aim of this paper and in the end, these analysis lead to the result, that neither Germans nor Russians see tobacco advertisement as ethical and that it is hard to set boundaries among some controversial products.
Klíčová slova: Ethics; Business Ethics; Advertisement; Controversial; Marketing; Branding ; Tobacco; Heath hazards; Cross-cultural; Russia; Germany
Název práce: Is tobacco advertising ethical or unethical? A cross cultural research between Germany and Russia
Autor(ka) práce: Wüst, Sara Denise
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá etickými postoji Němců a Rusů vůči reklamě na tabákové výrobky. Cílem výzkumu je zjistit, co si obě národnosti o dané problematice myslí a je-li možné, nabízet tabákové výrobky etickým způsobem. V práci se zabývám otázkou, je-li možné identifikovat hranice škodlivosti produktu. K dosažení cílů práce jsem využila sekundární i primární výzkum, zahrnující jak kvantitativní tak kvalitativní metodu výzkumu. Analýza výsledků ukázala, že ani Němci, ani Rusové nepovažují reklamu na tabákové výrobky za etickou, a že je velmi těžké identifikovat tyto hranice pro některé kontraverzní produkty.
Klíčová slova: Německo; Etika; Etika v obchodě; Tabák; Reklama; Kontraverzní; Zdravotní hazard; Marketing; Značková politika; Interkulturelní; Rusko

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 5. 2017
Datum podání práce: 27. 4. 2018
Datum obhajoby: 7. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62099/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: