Kamerové technologie pro různé typy záběrů a jejich užití pro napodobení virtuálních záběrů z počítačových her

Název práce: Kamerové technologie pro různé typy záběrů a jejich užití pro napodobení virtuálních záběrů z počítačových her
Autor(ka) práce: Dohnal, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Říha, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Teoretická část mapuje všechny současné kamerové technologie pro různé typy záběrů dostupné nezávislým filmařům. Jednotlivé technologie jsou odlišeny podle principu, na kterém fungují, jsou popsány jejich výhody i nevýhody a jsou u nich uvedeny i jejich soudobé varianty vyráběné konkrétními značkami. Tento souhrn si klade za cíl poskytovat filmařům škálu technologií, na základě které se mohou lépe rozhodovat, kterou technologii zvolit pro svůj typ záběru.Praktická část je rozdělena do dvou částí. První část zahrnuje provedení výzkumu na poli českých nezávislých filmařů a malých produkcí s cílem analyzovat míru používanosti popsaných kamerových technologií. Druhá část si klade za cíl pomocí experimentu zjistit, která z popsaných kamerových technologií je nejvhodnější pro imitaci 3 různých typů kamerových záběrů běžně se vyskytujících v počítačových hrách – pohled z první osoby, pohled ze třetí osoby, pohled ze strany.Cílem této bakalářské práce je vytvořit praktický nástroj pomáhající filmaři se orientovat v současných kamerových technologiích a rozhodovat pro použití vhodné technologie. Dále je cílem zjistit používanost těchto technologií na poli českého nezávislého filmu a video produkcí a poskytnout tak novou, praktickou perspektivu k nahlížení na tyto technologie. Posledním cílem je metodou experimentu zjistit, která z reálných kamerových technologií je nejvhodnější k imitaci záběrů virtuálních kamer běžně se vyskytujících v počítačových hrách a ulehčit tak případné budoucí rozhodování filmařů, kterou z technologií pro dané případy zvolit.
Klíčová slova: kamerové technologie; záběr; virtuální kamera; kamera; počítačové hry
Název práce: Camera technologies for various types of shots and their use to imitate virtual shots from video games
Autor(ka) práce: Dohnal, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Říha, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The theoretical part maps all current camera technologies for different types of shots which available to independent filmmakers. Individual technologies are differentiated according to the principle on which they operate, their advantages and disadvantages are described and their current variants produced by particular brands are also presented. This summary aims to provide filmmakers with a range of technologies that can help them decide which technology to choose for their type of shot.The practical part is divided into two parts. The first part includes research on Czech independent filmmakers and small productions in order to analyze the use rate of the described camera technologies. The second part aims to find out by using the experiment which of the described camera technologies are best suited to imitate 3 different types of camera shots which are commonly found in computer games - first-person view, third-person view, side view.The aim of this bachelor thesis is to create a practical tool helping filmmakers to orient themselves in contemporary camera technologies and to decide on the use of appropriate technology. Furthermore, the aim is to determine the use of these technologies in the field of Czech independent film and video production, thus providing a new, practical perspective for viewing these technologies. The ultimate goal of the experiment is to find out which of the real-world camera technologies are best suited to imitate virtual camera shots commonly found in computer games to make it easier for future filmmakers to choose from the technologies for the given cases.
Klíčová slova: video camera; video camera technologies; video shot; virtual camera; video games

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 3. 2018
Datum podání práce: 30. 4. 2018
Datum obhajoby: 13. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65224/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: