Negativní body image a jeho vliv na studenty

Název práce: Negativní body image a jeho vliv na studenty
Autor(ka) práce: Řehořová, Lucie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se věnuje negativním vlivům médií a ideálu krásy na body image studentů. Cílem práce je zjistit vztah studentů k vlastnímu tělu, jejich názor na současný ideál krásy a také do jaké míry je jejich body image a spotřební chování v oblasti krásy ovlivněno médii. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá pojmem body image, médii, historickým vývojem a současnou podobou ideálu krásy. Dále se zaměřuje na poruchy příjmu potravy, plastickou chirurgii a obsahuje také popis dietního průmyslu a trendu zdravého životního stylu. Praktickou část tvoří vlastní dotazníkové šetření a analýza dat z databáze Market, Media & Lifestyle od společnosti Median. Tuto část doplňují také popisy výzkumů zaměřených na problematiku body image a marketingové kampaně podporující přirozenou krásu.
Klíčová slova: Body image; Ideál krásy; Média
Název práce: Negative body image and its effect on students
Autor(ka) práce: Řehořová, Lucie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the negative influences of the media and the ideal of beauty on student´s body image. The purpose of this thesis s to find out how students relate to their own body, their opinion on the current ideal of beauty and how much is this opinion and their consumer behaviour influenced by the media. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the concept of body image, media, historical development and present form of beauty ideal. It focuses on eating disorders, plastic surgery, and description the diet industry and a trend of a healthy lifestyle. The practical part consists of the author´s own questionnaire survey and data analysis from Median's Market, Media & Lifestyle database. This is complemented by description of researches on body image and marketing campaigns to promote natural beauty.
Klíčová slova: Body image; Ideal of beauty; Media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2017
Datum podání práce: 3. 5. 2018
Datum obhajoby: 30. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63339/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: