Suger-free komunita v České republice a její spotřební praktiky

Název práce: Suger-free komunita v České republice a její spotřební praktiky
Autor(ka) práce: Holoubková, Marcela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pašmik, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjistit skutečné podněty zapříčiňující vznik reflexivních pochybností či souhlas s nimi, které pak vedou ke změně spotřebního chování a připojení ke komunitě Cukrfree, ke které mají spotřebitelé větší důvěru než k dominantnímu systému. Komunita je tvořena členy, kteří se rozhodli ze svého jídelníčku vyřadit rafinovaný cukr, z velké části omezit fruktózu i glukózu. Tyto reflexivních pochybnosti se týkající ortodoxních zdravotních či národních doporučení a zásad běžného stravování. V teoretické části práce se zaměřuji na charakteristiku dané komunity, dominantní ideologii, proti-ideologii a reflexivní pochybnosti. Výzkum je uskutečněn pomocí triangulace kvalitativních metod, a to zúčastněném pozorování, studia dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů. Výsledkem práce je zjištění nedůvěry vexpertní systémy, touha po zdravém těle a zajištění jeho prevence prostřednictvím stravy.
Klíčová slova: komunita; spotřební praktiky; sugar-free
Název práce: Sugar-free community in the Czech Republic and its consumer behaviour
Autor(ka) práce: Holoubková, Marcela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pašmik, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to find out the real incentives that cause reflective doubts or their approval, which then lead to a change in consumer behavior and connection to the Cukrfree community, which consumers have more confidence than the dominant system. The community is made up of members who have chosen to exclude refined sugar from their diet, largely reducing fructose and glucose. These reflexive doubts relate to orthodox health or national recommendations and the principles of eating. In the theoretical part, the thesis focuses on the characteristics of the community, the dominant ideology, the anti-ideology and the reflexive doubts. The research is carried out by triangulation of qualitative methods, including participate observation, document studies and semi-structured interviews. The result of the research is the discovery of distrust in expert systems, the desire for a healthy body and its prevention through diet.
Klíčová slova: sugar-free; community; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 11. 2017
Datum podání práce: 9. 5. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64020/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: