Mystery shoping z pohledu fiktivních zákazníků

Název práce: Mystery shoping z pohledu fiktivních zákazníků
Autor(ka) práce: Barborová, Lucie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Macháčková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá problematikou mystery shoppingu z pohledu fiktivních zákazníků. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu mystery shopping a jeho zařazení mezi výzkumné metody. Dále popisuje historii a etické rozměry mystery shoppingu, vysvětluje podmínky práce fiktivního zákazníka a rozebírá jednotlivé fáze mystery shoppingového projektu. Praktická část se snaží analyzovat data získaná pomocí semistrukturovaných rozhovorů s fiktivními zákazníky. Pokouší se zjistit důvody, které je vedou k zapojení do projektů a činnosti, které vykonávají v jednotlivých fázích projektu. Také zjišťuje jejich názor na etickou stránku mystery shoppingu. Z poznatků získaných v průběhu rozhovorů jsou v závěru práce vytvořeny opatření pro firmy, která by mohla vést ke zlepšení vnímání metody mystery shopping mezi širokou veřejností.
Klíčová slova: fiktivní zákazník; mystery shopping; marketingový výzkum
Název práce: Mystery shopping from the perspective of the mystery shoppers
Autor(ka) práce: Barborová, Lucie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Macháčková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor’s thesis discusses the subject of the mystery shopping from the view of the mystery shoppers themselves. In the first part, the theoretical basis for the topic of the mystery shopping is laid down, fundamental terms are explained and process as a whole is in the research methods classified. Furthermore the work clears up the history and ethical extend of the mystery shopping, what are the conditions of the mystery shopper’s work and breaks down individual phases of the mystery shopping process. Practical part analyses gathered data from semi constructed interviews with mystery shoppers, questioning why they join the mystery shopping projects, finding out which exact activities do they perform in particular phases and their own opinion on the ethical side of the mystery shopping. After interview summarization, the proposals for betterment are interpreted, which should help businesses to improve public opinion on mystery shopping.
Klíčová slova: mystery shopping; market research; mystery shopper

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2018
Datum podání práce: 10. 5. 2018
Datum obhajoby: 31. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64641/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: