Vliv národní kultury na práci v týmu a učení se ve skupině lidí s odlišným kulturním zázemím

Název práce: Vplyv národnej kultúry na tímovú prácu a učenie sa v skupine ľudí s rôznym kultúrnym zázemím
Autor(ka) práce: Mydlová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lorencová, Hana
Oponenti práce: Hubinková, Zuzana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Organizácie budú naďalej pociťovať nedostatok efektívneho a kvalitného tímového výkonu, ak nebude plne venovaná pozornosť kontextovým premenným vo vzťahu k perspektíve učiaceho sa v tímovej práci a učení, už pri práci na medzinárodných študentských projektoch. Kvôli tomu je témou tejto diplomovej práce vnímanie vplyvu kultúry na učenie sa medzinárodných študentov. Cieľom tejto práce je hlbšie porozumenie toho, ako národná kultúra ovplyvňuje vnímanie tímovej práce a procesov učenia sa v kontexte medzinárodných študentov z rôznych kultúrnych zázemí. Teoretická časť sa zameriava na tímové učenie, empirické modely tímového učenia a vplyv kultúry na tímové učenie. Na teoretickú časť nadväzuje časť metodologická, ktorá popisuje postupy metód výskumu k vypracovaniu tejto práce. Posledná časť práce je orientovaná na analýzu hĺbkových rozhovorov arménskych, talianskych, slovenských, českých a španielskych študentov. Vlastný výskum v kvalitatívnej forme odkryl vnímanie tímových procesov študentami a faktory, ktoré podporujú či brzdia synergické učenie sa v tíme. Na základe výsledkov analýzy rozhovorov sú navrhnuté odporúčania, ktoré by mohli pomôcť k podpore učenia sa tímu ako celku.
Klíčová slova: študentský tím; kultúra; vedenie multikultúrneho tímu; tímové učenie; učiaca sa organizácia
Název práce: Vliv národní kultury na práci v týmu a učení se ve skupině lidí s odlišným kulturním zázemím
Autor(ka) práce: Mydlová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lorencová, Hana
Oponenti práce: Hubinková, Zuzana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Organizace budou nadále pociťovat nedostatek efektivního a kvalitního týmového výkonu, pokud nebudou plně věnovat pozornost kontextovým proměnným ve vztahu k perspektivě učení se při týmové práci a učení, už při práci na mezinárodních studentských projektech. Z tohoto důvodu je tématem diplomové práce vnímání vlivu kultury na učení se mezinárodních studentů. Cílem této práce je hlubší porozumění tomu, jak národní kultura ovlivňuje vnímání týmové práce a procesy učení se v kontextu mezinárodních studentů z různého kulturního zázemí. Teoretická část se zaměřuje na týmové učení, empirické modely týmového učení a vliv kultury na týmové učení. Následně navazuje část metodologická, která popisuje postupy metod výzkumu k vypracování této práce. Poslední část je orientovaná na analýzu hloubkových rozhovorů s arménskými, italskými, slovenskými, českými a španělskými studenty. Vlastní kvalitativní výzkum odkryl vnímání týmových procesů studenty a odhalil faktory, které podporují, nebo brzdí synergické učení se v týmu. Na základě výsledků analýzy rozhovorů jsou navržena doporučení, která by mohla podpořit učení se týmu jako celku.
Klíčová slova: týmové učení; kultura; tým studentů; vedení multikulturního týmu; učící se organizace
Název práce: How national culture influences perception and learning in teams, which consists of people from different cultural backgrounds
Autor(ka) práce: Mydlová, Natália
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lorencová, Hana
Oponenti práce: Hubinková, Zuzana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Organizations will continue to experience a lack of efficient and quality team performance unless they don't put attention to contextual variables in relation to the perspective of a learner in teamwork and learning process in international student projects. Therefore, the main theme of the thesis is perceptions of international students on cultural influence on learning in multicultural teams. The main objective of this thesis is to analyze and understand how national culture influences perceptions of teamwork and processes of learning in multicultural teams. Theoretical part defines the basic concepts related to team learning, empirical models of team learning and influence of culture on team learning. The theoretical part is followed by the methodological part, which describes research methods used in this thesis. The last part of the thesis analyses depth interviews with students from Armenia, Italy, Slovakia, Czech Republic and Spain. Research reveals perceptions of students on team learning processes and factors, which support or hinder synergistic learning in the team. Based on the results of the research, few recommendations are proposed. Those recommendations aim to support learning in the team as a whole.
Klíčová slova: student team; team learning; leading multicultural team; learning organization ; culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 11. 2017
Datum podání práce: 10. 5. 2018
Datum obhajoby: 1. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64367/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: