Inovativnost a marketing onkologických léčiv na trzích Visegrádské čtyřky

Název práce: Inovativnost a marketing onkologických léčiv na trzích Visegrádské čtyřky
Autor(ka) práce: Míková, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Šlégl, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zhodnotit inovativnost trhů s onkologickými přípravky v rámci zemí Visegrádské čtyřky a posoudit vliv a roli regulací a marketingu. Práce shrnuje legislativní rámec zdravotnictví a farmaceutického průmyslu pro tyto země a zároveň specifikuje marketingové možnosti v takovém prostředí. Provedená analýza sekundárních i primárních dat přináší informace o inovativnosti jednotlivých trhů, kdy Polsko a Česká republika patří mezi země s nejlepším přístupem onkologických pacientů k inovativní léčbě oproti poslednímu Slovensku. Regulatorní prostředí působí na každý trh odlišně oproti marketingu, který je v rámci regionu velice podobný. Komunikační kanály se upravují spíše podle stádia života léčivého přípravku, popřípadě terapeutické skupiny.
Klíčová slova: regulace; farmaceutický průmysl; marketing; Inovativnost
Název práce: Innovativeness and marketing of onco treatments in Visegrad four
Autor(ka) práce: Míková, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Šlégl, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Master thesis is to evaluate the inovativeness of oncology treatment markets in the Visegrad four countries and asses the influence and role of regulations and marketing. The thesis summarizes the legal and marketing environment in all countries and defines the specifics for each market. The analysis of both primary and secondary data brings the information on inovativeness of all markets where Poland and Czech Republic are scored as the best ones, while Slovakia the worst. Legal environment influences differently each market whereas marketing shows similar features in all countries. Communication channels are adjusted according to the stage of molecule life or based on the characteristics of therapeutic area.
Klíčová slova: inovativeness; pharmaceutical industry; marketing; regulations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 10. 2017
Datum podání práce: 11. 5. 2018
Datum obhajoby: 12. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64337/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: