Analýza zákaznické zkušenosti v kavárnách pražíren výběrové kávy v Praze

Název práce: Analýza zákaznické zkušenosti v kavárnách pražíren výběrové kávy v Praze
Autor(ka) práce: Skalická, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Šimek, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se věnuje aktuálnímu tématu mapování a hodnocení zákaznické zkušenosti (dále CX) v rostoucím segmentu kaváren třetí vlny v Praze. Jejím cílem je zhodnotit a porovnat CX v 5 vybraných kavárnách pražíren výběrové kávy v Praze a navrhnout doporučení pro její zlepšení. Za pomocí metod skupinových rozhovorů se zákazníky kaváren, hloubkových rozhovorů se zákazníky analyzovaných kaváren a mystery shoppingu ve vybraných kavárnách, je zmapována zákaznická cesta návštěvou kavárny a dále jsou nalezeny zákaznické styčné body (atmosféra, nabídka, navigace, káva, obsluha, cena, toaleta a platba) a momenty pravdy, jež se nachází zejména na styčných bodech káva a obsluha. Nejlepšího hodnocení dosáhla kavárna La Bohéme Café, následovaná kavárnami Můj šálek kávy, Kavárnou Pražírna, Original Coffee a v závěru kavárnou EMA Espresso bar. Jedním z přínosů práce je aplikace modifikované metodiky analýzy CX, která může být dále použita jako vzor pro analýzu CX v obdobných odvětvích, včetně kvantifikovatelného hodnocení výkonnosti styčných bodů a jejich atributů.
Klíčová slova: Výběrová káva; Zákaznická zkušenost; Kavárny v Praze; Zákaznický styčný bod; Moment pravdy; Káva Třetí vlny
Název práce: Analysis of customer experience in coffee shops operated by specialty coffee roasters in Prague
Autor(ka) práce: Skalická, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Šimek, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis concerns mapping and evaluation of customer experience (CX), a topic of growing importance in modern marketing. Its objective is to evaluate and compare CX in 5 chosen Third wave coffee shops, operated by specialty coffee roasters in Prague and present valid recommendations for its improvement. The thesis maps customer coffee shop visit journey and identifies customer touch-points (atmosphere, offer, navigation, coffee, baristas, price, toilet and payment) and moments of truth (appearing mainly on coffee and baristas touch-points) by using the following methods: focus groups with coffee shop customers, in-depth interviews with customers of analyzed coffee shops and mystery shopping in analyzed coffee shops. The best CX was experienced in La Bohéme Café, followed by Můj šálek kávy, Kavárna Pražírna, Original Coffee and EMA Espresso bar. The thesis proposes a modified approach for analysis and evaluation of CX, including step-by-step methodic for quantifiable measurement of touch-point performance, which can be further used as an example for CX analysis in similar industries.
Klíčová slova: Specialty coffee; customer touch-point; moment of truth; Third wave coffee; customer experience; coffee shops in Prague

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2017
Datum podání práce: 11. 5. 2018
Datum obhajoby: 12. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63767/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: