Analýza trhu s českou přírodní kosmetikou a vliv vzhledu produktu na kupní rozhodování

Název práce: Analýza trhu s českou přírodní kosmetikou a vliv vzhledu produktu na kupní rozhodování
Autor(ka) práce: Lampířová, Denisa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Bartůněk, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce analyzuje aktuální český trh s přírodní kosmetikou a vliv vzhledu balení kosmetiky na kupní rozhodování zákazníků. Cílem této diplomové práce je pomocí analýzy dat vyhodnotit potenciál trhu s českou přírodní kosmetikou. Dílčím cílem je odhalit klíčové faktory rozhodující při nákupu kosmetiky a zjistit, do jaké míry jsou zákaznice ovlivněny vizuální stránkou produktu a jakou mají cenovou citlivost. Teoretická část pojednává o aktuálním trendu zdravého životního stylu bez chemie. Práce mapuje teoretický základ a vymezení základních pojmů jako přírodní kosmetika, certifikáty, české a zahraniční značky přírodní a bio kosmetiky, obaly a jejich funkce a estetické pojetí, které prodává, marketingový výzkum. Teoretické poznatky jsou přeneseny do praxe a za pomocí sekundárních dat MML a vlastního kvantitativního a kvalitativního dotazníkového šetření je vyhodnoceno povědomí a názor respondentů na přírodní kosmetiku. V závěru jsou shrnuty poznatky analýz, návrhy řešení a stručná doporučení v rámci marketingové komunikace firmám produkujících přírodní kosmetiku.
Klíčová slova: Přírodní kosmetika; Bio kosmetika; Nákupní chování; Design obalu
Název práce: Analysis of the market with Czech natural cosmetics and the influence of the appearance of the product on purchasing decisions
Autor(ka) práce: Lampířová, Denisa
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Bartůněk, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis analyses the current Czech natural cosmetics market and the influence on purchasing decisions of customers by the appearance of the packaging of such cosmetics. The principle aim is to assess the potential of the Czech market regarding natural cosmetics products, in addition is to also to realize which visual factors influence customers when buying such natural cosmetics products and how sensitive the buyers are to the price difference. The theoretical part of the thesis deals primarily with the current trend of healthy lifestyle without chemistry. The work maps the theoretical basis and definition of basic concepts such as natural cosmetics, certificates, Czech and foreign brands of natural and bio cosmetics, packaging and their functions and the aesthetic concept that it sells itself, and marketing research. The theoretical knowledge is transferred into practice and the quantitative and qualitative questionnaire survey evaluates the awareness and opinion of the respondents on natural cosmetics and secondary MML data is also analysed. In conclusion, I summarize the findings of this study, suggest proposals for solutions and offer brief recommendations in marketing and communication to companies producing natural cosmetics.
Klíčová slova: Purchase behaviour; Bio cosmetics; Package design ; Natural cosmetics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 11. 2017
Datum podání práce: 14. 5. 2018
Datum obhajoby: 6. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64125/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: