Srovnání výkonnosti jednotlivých typů obsahu na Facebooku: případová studie LEGO DUPLO

Název práce: Srovnání výkonnosti jednotlivých typů obsahu na Facebooku: případová studie LEGO DUPLO
Autor(ka) práce: Zelenka, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Jirsa, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení nejvýkonnějšího obsahu na Facebooku v rámci kampaní stránek LEGO® DUPLO®. Tato práce nabízí unikátní pohled na měření výkonnosti podle metriky „Cost per Reach“. Data jednotlivých příspěvků (N = 549) jsou měřena za období 1/2017 – 9/2017 na účtech LEGO® DUPLO® Česká Republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Chorvatsko, Rumunsko a Turecko. Pomocí sekundární analýzy příspěvků rozdělených podle 6 ti typů obsahu bylo především zjištěno, že nejvýkonnější obsah je v obrázkové podobě, v případě videa pak bez hlasové stopy a v délce 60+ s. Obecně se obsah, poukazující na benefity produktu, podobně i zábavný obsah s využitím produktu, ukázaly jako nejvýkonnější. Detailní výsledky slouží k efektivnějšímu marketingu a jako „benchmarking“ budoucích kampaní LEGO® DUPLO®.
Klíčová slova: LEGO® DUPLO®; Facebook; Typ obsahu; Zásah; Cena za zásah
Název práce: Comparison of effectivity in different types of content on Facebook: Business Case LEGO DUPLO
Autor(ka) práce: Zelenka, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Jirsa, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Goal of this bachelor thesis is to evaluate most effective content used during LEGO® DUPLO®´s Facebook campaigns. The thesis provides it´s readers with unique perspective of measuring effectivity based on „Cost per Reach“. The analysis is based on 549 posts (N = 549) occurring on LEGO® DUPLO® Facebook pages for Czech Republic, Slovakia, Hungary, Croatia, Romania and Turkey. Measured period was 1/2017 – 9/2017. By secondary analysis of posts, divided into 6 categories, the most effective content turned out to be photo based, in case of video then mute and longer than 60 s. Overall, content pointing out product´s benefits, or bringing joy to its viewer, showed as the most effective. Detailed findings serve as a base for more efficient LEGO® DUPLO®´s marketing for future campaigns and values as their „benchmarks“.
Klíčová slova: Content Type; LEGO® DUPLO®; Facebook; Cost per Reach; Reach

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 11. 2017
Datum podání práce: 14. 5. 2018
Datum obhajoby: 30. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63800/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: