Organizační kultura ZŠ

Název práce: Organizační kultura ZŠ
Autor(ka) práce: Vondráčková, Monika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Králová, Tereza
Oponenti práce: Bartoníčková, Renáta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce pojednává o organizační kultuře základní školy nejprve na bázi teoretické a následně přechází v aplikovanou podobu. V teoretické části jsou na základě odborné literatury zpracovány základní pojmy, které jsou pro další vývoj práce stěžejní. Na podkladě uvedených a zpracovaných prvků organizační kultury je zde zdůrazněna její významnost a nezanedbatelnost v rámci správného fungování dané organizace. Metodologická část uvádí konkrétní metody využité při výzkumu a jejich charakteristické rysy. Cílem práce je s pomocí dvou zvolených výzkumných metod analyzovat kulturu základní školy. Metoda analýzy dokumentů je využita pro zmapování současného stavu kultury školy a zároveň slouží k vysvětlení výsledků vzešlých z použití druhé techniky, kterou je dotazníkové šetření. Na závěr práce jsou uvedeny doporučení vztahující se k problematickým oblastem kultury základní školy vyplývající z provedeného výzkumu.
Klíčová slova: Organizační kultura; kultura školy; prvky; analýza dokumentů; výzkum kulturní mezery
Název práce: Organizational culture of Primary school
Autor(ka) práce: Vondráčková, Monika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Králová, Tereza
Oponenti práce: Bartoníčková, Renáta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the organizational culture of primary school first on a theoretical base and subsequently goes into the applied form. The fundamental elements are processed on the basis of specialised literature in the theoretical part. On the basis of the above mentioned elements of organizational culture, emphasis is placed on its significance in the proper functioning of the organization. The methodological part presents particular methods used during the research and its characteristic features. The aim of the thesis is to analyse the culture of primary school by two chosen methods. The document analysis is used for mapping of a current condition of the primary school and simultaneously serves as an explanation of the outcome from second technique, which is a questionnaire construction. Recommendations referring to problematic areas of primary school culture emerging from the performed research are stated at the end of the thesis.
Klíčová slova: culture gap survey; Organizational culture; school culture; elements; document analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 11. 2017
Datum podání práce: 14. 5. 2018
Datum obhajoby: 1. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63765/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: