Mezinárodní firemní strategie: Plánování růstu v rámci trhů střední a východní Evropy

Název práce: Mezinárodní firemní strategie: Plánování růstu v rámci trhů střední a východní Evropy
Autor(ka) práce: Ptáček, Roman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Říha, David
Oponenti práce: Ličák, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce byla analýza trhů v Polsku a Rumunsku, příprava strategie růstu na oba trhy a následné vyhodnocení vhodnější varianty, reflektující preference společnosti. Úspěšný růst na zvolený trh dokáže společnosti Easycore media LTD pomoci k upevnění své pozice mezi konkurenčními technologickými společnostmi, které podnikají na trzích nemovitostí ve střední a východní Evropě. Diplomová práce nabízí teoretický základ vycházející z rešerše literatury, jenž poskytuje ucelený obraz o možnostech růstu společností na mezinárodní trhy, zahrnuje charakteristiku společnosti, produktového portfolia a charakteristiku stávající uživatelské základny. Popisuje motivy růstu společnosti na zahraniční trhy, které plně reflektují vizi vedení společnosti. Součástí diplomové práce je ale především samotná analýza polského a rumunského trhu nemovitostí zaměřená především na cílový segment rezidenčních a komerčních developerských společností. Analýza polského a rumunského trhu probíhala na základě analýzy objemu rezidenční výstavby na trhu, analýzy socioekonomického sektoru, zahrnující analýzu HDP, analýzu nezaměstnanosti a analýzu průměrných mezd na trhu nemovitostí v hlavním městě vybraného státu, analýza technologického sektoru obou zemí, analýza velikosti trhu z pohledu počtu zákazníků na trhu nemovitostí a analýza lokálních konkurentů, kteří mohou ohrozit růst společnosti na zahraničním trhu. Pro výsledné ohodnocení polského a rumunského trhu byla použita metoda vícekriteriálního hodnocení variant s využitím metody lineárních dílčích funkcí utilit. Tato metoda zahrnuje dílčí ohodnocení jednotlivých variant a následně poskytuje na základě koeficientů významnosti celkové ohodnocení jednotlivé varianty. Z výsledného porovnání celkových ohodnocení polského a rumunského trhu bylo zřejmé, že lepších výsledků dosáhl trh v Polsku, čímž se potvrdila stanovaná hypotéza. Dosáhl lepších výsledků ve většině porovnávaných kritérií a na základě analýzy těchto dvou trhů, byl společnosti Easycore media LTD doporučen, jako vhodnější pro růst společnosti.
Klíčová slova: Trh nemovitostí; Mezinárodní obchod; Technologické společnosti
Název práce: International corporate strategy: Planning for growth in the markets of Central and Eastern Europe
Autor(ka) práce: Ptáček, Roman
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Říha, David
Oponenti práce: Ličák, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the master thesis was to analyze the real estate markets in Poland and Romania, to prepare a growth strategy for both markets and to subsequently evaluate a more suitable variant reflecting the company preferences. Successful growth in the selected market can help Easycore Media LTD consolidate its position among competitive technology companies operating in Central and Eastern European real estate markets. The master thesis offers a theoretical basis based on the literature research, which provides a comprehensive picture of the possibilities of companies’ growth on international markets. The practical part of the thesis includes the company's characteristics, the product portfolio and the characteristics of the existing customer base. Describes the growth motifs of the company on foreign markets that fully reflect the vision of the company's management. The practical part is mainly the analysis of the Polish and Romanian real estate market, mainly focused on the target segment of residential and commercial development companies. The analysis of the Polish and Romanian markets was based on an analysis of the volume of residential construction on the market, analyzes of the socio-economic sector, including GDP analysis, unemployment analysis and average wage analysis in the real estate market in the capital of the selected state. An analysis of technology sectors of both countries, an analysis of the market size in terms of the number of customers in the real estate market and the analysis of local competitors that may threaten the growth of the company on the foreign market. For the final evaluation of the Polish and Romanian markets the method of multi-criteria evaluation of the variants, specifically, the method of linear partial functions of utilities was used. This method includes the partial evaluation of the variants and subsequently provides, based on the coefficients of the significance of the individual criterion, the overall evaluation of the individual variants. From the results of a comparison of the overall valuations of the Polish and Romanian markets, it was clear that the preferable market is in Poland. It has achieved better results in most of the benchmarks and based on an analysis of these two markets, the result has been recommended to Easycore Media LTD to be more suitable for company growth.
Klíčová slova: Real Estate market; international trade; technology company

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 5. 2018
Datum podání práce: 15. 5. 2018
Datum obhajoby: 12. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65911/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: