Strategická marketingová analýza odvětví zpravodajských serverů

Název práce: Strategická marketingová analýza odvětví zpravodajských serverů
Autor(ka) práce: Hallerová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Salát, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce přináší poznatky aktuálních odborných studií zahraničních autorů na téma používaných business modelů zpravodajských serverů a ochoty platit za obsah. Poskytuje také srovnání těchto business modelů napříč vybranými trhy a příklady jejich užití u předních zahraničních serverů. Analytická část práce přináší výsledky vlastních dvou výzkumů. Kvalitativní expertní výzkum mezi šéfredaktory a manažery vybraných českých zpravodajských serverů pomohl nastínit současnou situaci a budoucí vývoj na českém zpravodajském trhu online. Kvantitativní dotazníkové šetření mezi čtenáři řeší otázku současné konzumace online zpráv a ochoty platit za digitální obsah. Syntézou těchto výsledků mohou manažeři vydavatelských domů odhadnout budoucí směr odvětví a připravenost čtenářů na placené modely.
Klíčová slova: Business model; Ochota platit za obsah; Zpravodajský server
Název práce: Strategic marketing analysis of online news industry
Autor(ka) práce: Hallerová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Salát, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master's thesis brings knowledge of current expert studies by foreign authors on the topic of business models used by news websites and willingness to pay for content. It also provides a comparison of these business models across selected markets and examples of their use by leading foreign news websites. The analytical part of the thesis presents the results of two author's researches. Qualitative expert research among editors-in-chief and managers of selected Czech news websites has helped outline the current situation and future developments of the Czech online news market. A quantitative questionnaire survey between readers addresses the issue of current online news consumption and willingness to pay for digital content. By synthesis of these results, publishing house managers can predict industry's future direction and reader readiness for paid models.
Klíčová slova: News sites; Business model; Willingness to pay for content

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 7. 2017
Datum podání práce: 15. 5. 2018
Datum obhajoby: 12. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62595/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: