Hédonismus a emoce v marketingu mezinárodních kosmetických firem

Název práce: Hédonismus a emoce v marketingu mezinárodních kosmetických firem
Autor(ka) práce: Binková, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Stibor, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce si klade za cíl čtenáře seznámit s rolí emocí a hédonismu v marketingu kosmetických firem. Vzhledem k šíři portfolia kosmetických produktů pro účely diplomové práce byly vybrány pouze oblasti dekorativní kosmetiky a barev na vlasy. Hlavním cílem je potvrzení či odmítnutí hypotézy H1 - dekorativní kosmetika je spíše hédonistické povahy a úzce souvisí s emocemi spotřebitelek, zatímco barvy na vlasy jsou spíše utilitaristického charakteru. První část práce teoreticky vymezuje samotné pojmy hédonismus, emoce, impulzivní nakupování atd. Druhá část práce zkoumá současný marketing mezinárodních kosmetických firem, a to analýzou reklamních sdělení, designového provedení místa prodeje a v neposlední řadě analýzou obalů produktů. Taktéž je v praktické části kladen důraz na vnímání kosmetiky ze strany uživatelek, zejména jejich emoce spjaté s používáním kosmetiky.
Klíčová slova: reklama; efekt ospravedlnění; Marketing; hédonismus; emoce; impulzivní nakupování; mezinárodní kosmetické firmy; emoční marketing; podprahová reklama; rozhodovací kupní proces
Název práce: Hedonism and Emotions in Marketing of Cosmetic Companies
Autor(ka) práce: Binková, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Stibor, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis aims to acquaint the reader with the role of emotions and hedonism in the marketing of cosmetic companies. Due to the width of portfolio of cosmetic products, just areas of decorative cosmetics and hair colorants were selected. The main goal of the master thesis was to confirm or reject the H1 hypothesis – decorative cosmetic is rather hedonistic in nature and is closely related to consumer emotions, while hair colorants are rather utilitarian in nature. The first part of thesis theoretically defines the terms hedonism, emotions, impulsive shopping behavior etc. The second part explores the current marketing practices of international cosmetics companies. There is an analysis of advertising, analysis of sales of point design and last but not least analysis of product packaging. A great emphasis is also placed on the perception of cosmetics by users, especially on their emotions associated with the use of cosmetics.
Klíčová slova: justification effect; Marketing; hedonism; emotions; advertising; impulsive buying; international cosmetic companies; emotional marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 6. 2017
Datum podání práce: 15. 5. 2018
Datum obhajoby: 31. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62468/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: