Rozvoj e-commerce na českém trhu

Název práce: Rozvoj e-commerce na českém trhu
Autor(ka) práce: Horváth, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Penkala, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou současné situace a budoucího vývoje e-commerce trhu v České republice. Práce se soustředí primárně na zhodnocení e-commerce v rámci B2C segmentu, respektive maloobchodního odvětví. Hlavními cíli je zhodnotit současný stav B2C e-commerce v ČR, predikovat budoucí vývoj a určit míru rozvoje a význam českého trhu ve srovnání se zahraničím. Teoretická část práce zkoumá vývoj elektronického obchodu od jeho počátků až po současnou situaci ve světě. Jsou zde rovněž popsány hlavní dopady rozvoje e-commerce na světovou ekonomiku a spotřební chování obyvatel. Důležitou součástí teoretické části je také přehled nejdůležitějších trendů a inovací, které udávají směr vývoje tohoto odvětví do budoucna. Praktická část je potom věnována primárně analýze B2C e-commerce trhu v České republice z několika pohledů. Nejprve je prostřednictvím mezinárodního srovnání tržních dat v rámci zemí EU vyhodnocena míra rozvoje e-commerce v ČR. Český trh je zde na základě klíčových statistik identifikován jako jeden z nejrozvinutějších v Evropě. Další kapitola obsahuje kvantitativní analýzu statistik 173 českých společností působících v maloobchodním odvětví. Jejím výstupem je zhodnocení úrovně e-commerce v jednotlivých segmentech maloobchodního trhu a identifikování kategorií s největším potenciálem pro další rozvoj. Poslední aplikovanou metodou je analýza hloubkových rozhovorů s experty na e-commerce, která posloužila ke kvalitativnímu zhodnocení situace tohoto trhu, jeho vlivu na maloobchod a predikci dalšího vývoje.
Klíčová slova: Internetový obchod; E-commerce; Maloobchodní trh
Název práce: Development of e-commerce in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Horváth, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Penkala, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to analyze and describe the current state and future development of e-commerce in the Czech Republic, with primary focus on B2C e-commerce and online retailing. The main objectives are to evaluate the current state of B2C e-commerce, predict future development and define the maturity and importance of the Czech market in comparison with other EU countries. The theoretical part describes the development of electronic commerce from its inception to today’s situation around the world. Next it discusses the main effects of widespread adoption of e-commerce on the world economy and consumer behavior. The theoretical part also contains a review of the most important trends and innovations, that are defining the future of this industry. The practical part is focused primarily on the analysis of different aspects of B2C e-commerce in the Czech Republic. In the beginning the maturity of the Czech B2C e-commerce market is assessed by comparing key market data to other countries in the EU. This comparison confirms that the Czech market is one of the most developed in Europe. Next chapter then focuses solely on e-commerce in within the Czech Republic, specifically on the quantitative analysis of key indicators of 173 retail companies. The data is the used to compare and evaluate the level of e-commerce adoption between different segments within the retail market and to identify categories with greatest potential for future development. Finally, the findings of previous quantitative analysis are contrasted with qualitative assessment of the situation in Czech e-commerce in the form of semi-structured interviews with experts on online trade. These interviews also summarize the impact of e-commerce on the retail market and predict future development of the industry.
Klíčová slova: E-commerce; Online store; Online retailing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 5. 2016
Datum podání práce: 15. 5. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57658/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: