Ochrana soukromí uživatelů v kontextu moderních přístupů k internetové reklamě

Název práce: Ochrana soukromí uživatelů v kontextu moderních přístupů k internetové reklamě
Autor(ka) práce: Prudká, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Janecký, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá problematikou ochrany soukromí uživatelů v digitálním prostředí a klade si za cíl zhodnotit, do jaké míry má na soukromí uživatelů vliv moderní internetová reklama. Výsledky kvalitativní metody expertních rozhovorů a kvantitativního uživatelského výzkumu hovoří o silném vnímání tématu digitální bezpečnosti mezi uživateli, avšak ne v užší souvislosti s online reklamou. Více než sběr dat prostřednictvím internetové reklamy uživatele znepokojují invazivní reklamní formáty. Výstupy práce mimo jiné upozorňují na nízkou míru využívání nástrojů pro blokování digitálních stop a nedostatečnou digitální gramotnost uživatelů. Přínosem práce je pohled na vývoj aktuálních nástrojů online marketingové komunikace s důrazem na technologický vývoj ve zpracování dat a komparace pohledů stěžejních stran, tedy samotných uživatelů, zadavatelů reklamy a autorit na straně legislativy a samoregulace. V neposlední řadě práce předkládá predikci budoucího vývoje v této oblasti.
Klíčová slova: ochrana soukromí; sběr dat; osobní údaje; internetová reklama; online reklamní nástroje; regulace; bezpečnostní opatření; digitální stopa
Název práce: Users‘ privacy in the context of modern approaches to online advertising
Autor(ka) práce: Prudká, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Janecký, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master’s Thesis deals with the issue of the users privacy protection in the digital environment. Its aim is evaluate the extent to which modern internet advertising influences the privacy of users. The results of the qualitative method in the form of expert interviews and quantitative user research suggest a strong perception of the topic among users, but not in close connection with online advertising. More than collecting data become digital users worried about invasive ad formats. Outputs lead to the low use of digital tracking tools and lack of digital literacy. The contribution of this thesis is a look at the development of current online communication tools with an emphasis on technological innovation in data processing and comparison of views of key stakeholders, i.e. users, advertisers and legal and self-regulation authorities. Last but not least, this thesis presents a prediction of future evolution in this area.
Klíčová slova: privacy protection; data collecting; personal data; internet advertising; online advertising tools; regulation; security tools; digital footprint

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2017
Datum podání práce: 16. 5. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63283/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: