Rekvalifikace jako forma dalšího vzdělávání vytypovaných profesí na trhu práce

Název práce: Rekvalifikace jako forma dalšího vzdělávání vytypovaných profesí na trhu práce
Autor(ka) práce: Vrbová, Diana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Krpálek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je seznámit čtenáře s rekvalifikací jako s jednou z forem dalšího vzdělávání. V rámci teoretické části je rekvalifikace zasazena do kontextu Strategie celoživotního učení. Je zde uveden dvojí pohled na rekvalifikaci. Nejprve z pohledu jednotlivce či instituce, která se rozhodne, že chce realizovat rekvalifikační kurzy. A v druhé části z hlediska účastníků. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru. Cílem výzkumu je seznámit se s životními příběhy respondentů, které je dovedly až k samotné rekvalifikaci, identifikovat důvody k rekvalifikaci, očekávaný budoucí přínos a informační kanály.
Klíčová slova: rekvalifikace; profesní kvalifikace; Strategie celoživotního učení; počáteční vzdělávání; další vzdělávání ; důvody k rekvalifikaci; informační kanály
Název práce: Retraining as the option of the further education for chosen professions at the labour market
Autor(ka) práce: Vrbová, Diana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Krpálek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to introduce retraining as one of many options of further education. In the theoretical part, the retraining is put into context of The Strategy of Lifelong Learning. There are introduced two points of view on this issue. Firstly, from the side of the institution or the person who decides to organize the retraining. In the second part, from the participant's perspective. The practical part is dedicated to qualitative research done by semistructured interview. The purpose of the research is to introduce respodent's life stories, which led them to the retraining. The goal is to identify reasons of taking a retraining, participant's expectations and information channels.
Klíčová slova: vocational qualification; retraining; initial education; motives for retraining; information channels; further education; The Strategy of Lifelong Learning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2017
Datum podání práce: 28. 5. 2018
Datum obhajoby: 13. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63424/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: