Modní průmysl Španělska na českém trhu

Název práce: Módny priemysel Španielska na českom trhu
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Zamykalová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavným cieľom bakalárskej práce je zanalyzovať postavenie 2 najvýznamnejších španielskych módnych značiek na českom trhu - Zara a Mango. V rámci čiastkových cieľov sa práca zaoberá pôsobením týchto značiek na českom trhu, porovnaním cien, rovnako aj preferenciám českých spotrebiteľov. Prvá kapitola sa venuje móde všeobecne, módnemu priemyslu a jeho charakteristikám, centrám módy vo svete aj v Európe. Druhá kapitola je zameraná konkrétne na módny priemysel Španielska, jeho vplyvu na španielsku ekonomiku a predstaveniu najvýznamnejší reprezentantov španielskeho módneho priemyslu v súčasnosti. Tretia kapitola obsahuje pôsobenie Zara a Mango na českom trhu a odpovede dotazníkového prieskumu spotrebiteľov. V závere sú zhrnuté výsledky získané z jednotlivých šetrení v rámci tejto práce.
Klíčová slova: móda; Zara; trh s odevmi; Česká republika; španielsky módny priemysel; Mango; analýza preferencií spotrebiteľov
Název práce: Modní průmysl Španělska na českém trhu
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Zamykalová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat postavení 2 nejvýznamnějších španělských značek na českém trhu - Zara a Mango. V rámci dílčích cílů se práce zabývá působením těchto značek na českém trhu, porovnáním cen a také preferencemi českých spotřebiltelů. První kapitola se všeobecně věnuje módě, modnímu průmyslu a jeho charakteristikám, centrům módy ve světě a v Evropě. Druhá kapitola je zaměřená konkrétně na modní průmysl Španelska, jeho vlivu na španělskou ekonomiku a představení nejvýznamnějších reprezentantů současného španělského módního prumyslu. Třetí kapitola obsahuje působení Zary a Manga na českém trhu a odpovědi z dotazníkového průzkumu spotřebitelů. V závěru jsou shrnuty výsledky získané z jednotlivých šetření v rámci této práce.
Klíčová slova: trh s oděvy; Česká republika; móda; analýza spotřebitelských preferencí; španělský módní průmysl; Zara; Mango
Název práce: Spanish fashion industry in the Czech market
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Zamykalová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The main goal of the bachelor thesis is to analyze the position of the two most important Spanish fashion brands on the Czech market - Zara and Mango. Within the framework of the partial objectives, the work deals with these brands on the Czech market, comparing the prices as well as the preferences of the Czech consumers. The first chapter describes fashion in general, fashion industry and its characteristics, centers of fashion in the world and in Europe. The second chapter focuses specifically on the Spanish fashion industry, its impact on the Spanish economy, and the presentation of the most significant current representatives of the Spanish fashion industry. The third chapter includes Zara and Mango's presence on the Czech market and answers from the consumer questionnaire survey. In conclusion, the results obtained from individual surveys are summarized in this thesis.
Klíčová slova: spanish fashion industry; Zara; Mango; clothing market; Czech republic; fashion; analysis of consumer preferences

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 6. 2017
Datum podání práce: 25. 6. 2018
Datum obhajoby: 4. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62524/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: