Analýza genderových stereotypů v tištěných reklamách

Název práce: Analýza genderových stereotypov v tlačených reklamách
Autor(ka) práce: Jeleňová, Ema
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca je zameraná na analýzu genderových stereotypov v tlačených médiách. Teoreticky práca vychádza z Goffmanovho prístupu a rozdelenia stereotypov v knihe Gender Advertisements. V teoretickej časti sú vysvetlené genderové stereotypy a ich vplyv na život ľudí a Goffmanova práca. Praktická časť sa zaoberá vlastným rozdelením genderových stereotypov do kategórií, ktoré vychádzajú zo zakotvenej teórie. Cieľom práce je zistiť, ako sa zobrazovanie muža a ženy v reklame zmenilo a do akej miery od vydania Goffmanovho diela. Výsledkom práce je rozšírenie Goffmanových kategórií o jedno nové rozdelenie a zistenie, že stereotypy sú, na drobné zmeny, v tlačených reklamách stále často využívané.
Klíčová slova: stereotyp; gender; Goffman
Název práce: Analýza genderových stereotypů v tištěných reklamách
Autor(ka) práce: Jeleňová, Ema
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu genderových stereotypů v tištěných médiích. Teoreticky práce vychází z Goffmanovho přístupu a rozdělení stereotypů v knize Gender Advertisments. V teoretické části jsou vysvětlené genderové stereotypy a jejich vliv na život lidí a Goffmanova práce. Praktická část se zabývá vlastním rozdělením genderových stereotypů v kategoriích, které vychází ze zakotvené teorie. Cílem práce je zjistit, jak se vyobrazení muže a ženy v reklamě změnilo a do jaké míry, od vydání Goffmanovho díla. Výsledkem práce je rozšíření Goffmanových kategorií o jedno nové rozdělení a zjištění, že stereotypy jsou, až na drobné změny, v tištěných reklamách stále často využívané.
Klíčová slova: gender; Goffman; stereotyp
Název práce: Analysis of gender stereotypes in printed advertisements
Autor(ka) práce: Jeleňová, Ema
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bachelor's thesis is focused on analysis of gender stereotypes in printed media. Theoretically, the thesis is based on the Goffman approach and the distribution of stereotypes in the book Gender Advertisements. The theoretical part explains gender stereotypes and their influence on the lives of people and Goffman's work. The practical part deals with the actual division of gender stereotypes into categories based on grounded theory. The goal of this thesis is to find out how the display of men and women in advertising has changed since Goffman's work. The outcome of this work is addition of one new category to Goffman's categories and finding that despite some changes, the stereotypes in printed advertisements are still widely used.
Klíčová slova: stereotype; gender; Goffman

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 4. 2017
Datum podání práce: 28. 6. 2018
Datum obhajoby: 27. 8. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61845/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: