Optimalizace ukládání bloků do kontejneru
Název práce: | Optimalizace ukládání bloků do kontejneru |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kreps, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Pelikán, Jan |
Oponenti práce: | Fábry, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit aplikovatelný model pro efektivní nakládání obdélníkových předmětů do nákladních vozidel. Reálný přínos této práce je aplikace daného modelu na skutečná data jedné nejmenované logistické společnosti. V první části diplomové práce jsou popsány základní podmínky úlohy Truck Loading Problem, který je definován jako Bin Loading Problem v trojrozměrném prostoru. Dále je zde zmínka o výpočetních náročnostech úloh, problematice jednotlivých tříd složitosti a možnostech přístupu hledání optimálního nebo alespoň nějakého možného řešení pomocí heuristických algoritmů. V druhé části diplomové práce jsou popsány obecné informace o logistické společnosti, která poskytla skutečná data. Je zde zkonstruován a popsán finální optimalizační model. Skutečná aplikace modelu byla provedena v prostředí softwaru MPL for Window 5.0 řešitelem CPLEX od společnosti Maximal Software, Inc. |
Klíčová slova: | Nakládání kontejnerů; MPL for Windows; heuristiky; Optimalizace nakládky |
Název práce: | Optimizing loading blocks into container |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kreps, Tomáš |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Pelikán, Jan |
Oponenti práce: | Fábry, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The objective of the thesis is to create an applicable algorithm for efficient loading of rectangular objects into trucks. The real benefit of this work is application of the model to the real data provided by the logistics company. The first part of the thesis describes the basic conditions of Truck Loading Problem, which is defined as a Bin Loading Problem in three-dimensional space. There is also mentioned the time complexity, complexity classes and possible approaches to solving this problem by finding optimal solution or finding solution by using heuristic algorithms. The second part of the thesis describes general information about the logistics company that provided the real data. The final optimization model is constructed and described here. The application of the model was performed in the MPL for Window 5.0 by CPLEX solver by Maximal Software, Inc. |
Klíčová slova: | Bin Loading Problem; Truck Loading Problem; MPL for Windows; heuristics |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra ekonometrie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 2. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 29. 6. 2018 |
Datum obhajoby: | 11. 9. 2018 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/65106/podrobnosti |