Optimalizace nakládky vozidla

Název práce: Optimalizace nakládky vozidla
Autor(ka) práce: Kvasničková, Marie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pelikán, Jan
Oponenti práce: Fábry, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá optimalizací nakládky vozidla. V práci jsou popsány některé typy úloh související s otázkou, jak vhodně naložit vozidlo za určitých podmínek. Blíže je představen speciální typ úlohy s přepravními prostředky či oddíly a parametrem doby opětovného doručení. Je dáno vozidlo, které na pravidelné trase zásobuje stálé zákazníky několika druhy produktů na základě předem známých požadavků. Cílem úlohy je najít vhodnou skladbu naložených produktů při maximalizaci doby opětovného doručení, jež značí interval mezi dvěma po sobě následujícími dodávkami. K řešení této úlohy byla navržena heuristika sestávající se z hlavního algoritmu a subalgoritmu. Součástí práce je otestování funkčnosti algoritmu a matematického modelu, který je vyhodnocen pomocí MPL for Windows, a jejich následné aplikaci na několika modelových situacích.
Klíčová slova: nakládka kamionu; optimalizace nakládky; nakládka vozidla; MPL for Windows; logistika
Název práce: Vehicle Loading Optimization
Autor(ka) práce: Kvasničková, Marie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pelikán, Jan
Oponenti práce: Fábry, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with vehicle loading optimization. Different approaches to Vehicle Loading Problem and its modifications are described. Most importantly a specific problem called Truck Loading Problem with Compartments and Replenishment Time is introduced. One vehicle regularly delivers on a given route different products to multiple destinations Aim of the problem si to determine the quantity of each type which should be loaded while maximazing the replenishment time. The replenishment time (cycle time) is interval between two consecutive deliveries. Heuristic algorithm was developed to solve this particular problem. Analysis of the model and heuristic is made on several generated problems. The model is evaluated using software MPL for Windows.
Klíčová slova: optimization of loading; vehicle loading problem; truck loading problem; MPL for Windows; logistics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 1. 2017
Datum podání práce: 29. 6. 2018
Datum obhajoby: 11. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60442/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: