Chování spotřebitelů na tureckém trhu s Fair Trade produkty

Název práce: Consumer Behavior on Fair Trade Products in Turkish Market
Autor(ka) práce: Tuna, Burak
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Two subjects at VŠE, University of Economics, Prague, namely Ethics, Responsibility and Sustainability in Business and International Marketing aroused the author´s interest to the topics of consumer behavior and Fair Trade and this interest created the basis for the master thesis. The goal of the master thesis was to focus and understand the Turkish Consumers’ Behavior on Fair Trade Products. The study aimed at exploring the key factors and motivations which drives consumer purchases towards Fair Trade products as well as examining how ethical obligations influence consumer decision-making process on purchasing Fair Trade products from Turkish market point of view which is an emerging market for the Fair Trade concept. A literature review was made in the first chapter and an online survey with 121 participants from Turkey followed. The results of the master thesis are that only 14% of the Turkish participants of the online survey are aware of the concept of Fair Trade which is compared to developed countries quite low. Furthermore, the main factors for the Turkish participants who did not know Fair Trade before to buy a product are quality, price and taste. In contrast, those participants who already knew Fair Trade give more importance to moral principles, support of poor workers, and quality as well. Motivational factors for Turkish participants to buy Fair Trade products would be better product visibility in shops and better explanation of Fair Trade products. In the results one can see that in Turkey contributive factors to buy Fair Trade products would be to place the concept of Fair Trade in the main stream media, education in schools and also sell these products in popular stores to reach more Turkish people with the concept of Fair Trade.
Klíčová slova: Fair Trade; Consumer Behavior; Ethical Consumption; Fair Trade Product Awareness
Název práce: Chování spotřebitelů na tureckém trhu s Fair Trade produkty
Autor(ka) práce: Tuna, Burak
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Dva předměty na VŠE, Vysoké škole ekonomické v Praze, a to etika, odpovědnost a udržitelnost v podnikání a mezinárodní marketing, vzbudily zájem autora o témata jako je spotřebitelské chování a Fair Trade a tento zájem vytvořil základ pro diplomovou práci.Cílem diplomové práce bylo soustředit se a pochopit chování tureckých spotřebitelů Fair Trade produktů. Studie byla zaměřena na zkoumání klíčových a motivačních faktorů, které vedou k nákupu Fair Trade produktů spotřebitely a stejně tak zkoumá jaký vliv mají etické závazky na proces rozhodování spotřebitele při nákupu Fair Trade produktů z hlediska tureckého trhu, což je rozvíjející se trh pro koncept Fair Trade. V první kapitole byl přehled literatury a následoval online průzkum se 121 účastníky z Turecka.Výsledky diplomové práce ukazují, že pouhých 14% tureckých účastníků online průzkumu je uvědomělých myšlenky Fair Trade. Toto číslo je ve srovnání s jinými rozvinutými státy velmi nízké. Hlavními faktory pro turecké účastníky, kteří předtím neznali koncept Fair Trade, byla pro nákup výrobku hlavně kvalita, cena a chuť. Naopak účastníci, kteří už znali Fair Trade, kladli větší důraz na morální principy, podporu chudých pracovníků a kvalitu. Motivačními faktory k nákupu Fair Trade produktů tureckými účastníky by byla lepší viditelnost v obchodech a také lepší informovanost o Fair Trade produktech. Z výsledků vyplývá, že přispívajícími faktory k nákupu Fair Trade produktů v Turecku by bylo zařadit myšlenku Fair Trade do vzdělávání ve školách, více o ní mluvit v médiích a také tyto produkty prodávat ve známých obchodech s cílem oslovit co nejvíce tureckých lidí.
Klíčová slova: Fair Trade; spotřebitelské ; etická spotřeba; povědomí o Fair Trade produktech

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 5. 2017
Datum podání práce: 1. 7. 2018
Datum obhajoby: 10. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62216/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: