Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě

Název práce: Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Autor(ka) práce: Holienková, Jana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je analýza reklam, kde se vyskytují genderové stereotypy. Ke kvalitativní analýze je použita sémiotika, především denotace a konotace. Další metodou analýzy je zjištění lingvistického sdělení. Poslední část analyzování spočívá v odhalení genderu, pomocí znalostí získaných z teoretické části, především ze studia genderových stereotypů, dle Goffmana, který rozdělil mužské a ženské role do šesti skupin. U každé zkoumané reklamy bude ještě uvedeno, pro koho je výrobek určen a na jaký tržní segment se soustřeďuje. Výstupem analýzy je výskyt genderových stereotypů v reklamách z různého odvětví. V nevalné pozici se nachází téměř vždy spíše žena, která je buď podřízená muži, vykonává „typicky“ stereotypní ženské práce nebo je dokonce uražena.
Klíčová slova: reklama; stereotyp; gender; sémiotika; Goffman
Název práce: Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Autor(ka) práce: Holienková, Jana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the bachelor thesis is the analysis of advertisements, in which gender stereotypes are occuring. Semitics, especially denotation and connotation, are used for qualitative analysis. Another method of analysis is the discovery of linguistic message. The last part of the analysis lies in the revelation of gender, using the knowledge learned from the theoretical part, primarily from the gender stereotypes studies, according to Goffmann, who had divided the male and female roles into six groups. For each ad survey, it will be specified, for whom the product is intended and what market segments does the advert concentrate on. The output of the analysis is the occurence of gender stereotypes in the advertisements from various industries. The weaker position is almost always held by the woman,who is either subordinated to the man, performs stereotyped female work or is even insulted.
Klíčová slova: advertisement; stereotype; gender; semiotics; Goffman

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2017
Datum podání práce: 2. 7. 2018
Datum obhajoby: 27. 8. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63408/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: