Koncept "surveillance" v marketingu

Název práce: Koncept "surveillance" v marketingu
Autor(ka) práce: Bečánová, Jana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Surveillance technologie dnes zasahují do všech oblastí života společnosti. Zpravidla je využívají státy a bezpečnostní složky, ale v oblasti marketingu je jejich nasazení zatím sporadické. Tato práce se zabývá přehledem oboru dohledu, možností surveillance technologií a jejich využitím. Cílem práce je popsat a zhodnotit stávající stav technologií dohledu. V teoretické části byly použity výsledky práce Zygmunta Baumana a Davida Lyona. Pro popis stávajících technologií byly použity firemní materiály výrobců surveillance technologií. Praktická část se zabývá rozborem článků o oboru surveillance v marketingu za období 10 let. Zatímco v teoretické části je poukázáno na vysoký význam surveillance technologií a metod, pomocí nichž jde ovládat celé národy nebo vyhrávat volby, tak v praktické části je ukázáno, že metody surveillance v marketingu zatím nejsou plně využívány ve firem-ním prostředí, a tomu odpovídá i malá frekvence článků o dané oblasti.
Klíčová slova: Surveillance; Marketing; Data; Dohled
Název práce: The concept of "surveillance" in marketing
Autor(ka) práce: Bečánová, Jana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Surveillance technologies cover nowadays all different parts of life of the society. They are mostly used by goverments and law-enforcement agencies, but their using in Marketing field is quite sporadic. This work is engaged to overview of surveillance field, possibilities of surviellance technologies and their using. The aim of this work is to describe and evaluate the current status of surveillance technologies. In the theoretical part were used results of research from Zygmut Bauman and Davis Lyon. For the describtion of current technologies were used company brochures from producers of surveillance technologies. The practical part occupy with breakdown of the articles about field of surveillance in Marketing within 10 years period. While in theoretical part is pointed out high importance of surveillance technologies and methods, which are able to rule the world or to win the elections, in the practical part is shown that surveillance methods in Marketing are not fully used in company sphere and that refers to the low frequency of articles about the mentioned field.
Klíčová slova: Surveillance; Marketing; Data

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 3. 2017
Datum podání práce: 6. 7. 2018
Datum obhajoby: 7. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61949/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: