Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies

Název práce: Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Autor(ka) práce: Moroz, Olha
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The actuality of chosen topic for the thesis results from the fact that Japan is third largest economy in the world which population of 127 million people that puts this country on 11th place in the world ranking. Japan is the country with high GDP, is 9th most competitive country in the world and 14th most innovation driven country. Economic, political, social and technological environments stress attractiveness of Japan for American companies. But, due to different cultures, failures of US companies are very common and this was the interest behind chosen topic. The practical part deals specifically with understanding of cultural differences between countries using Hofstede cultural dimensions, applying results of analysis to Wal-Mart case and providing recommendations to US companies on what that should take into account when entering Japanese market. The methodological tools used in this thesis include secondary research, case study method and 7 Ps model created by author in order to provide recommendations covering main obstacles created by distinctive culture. Secondary research is used to analyze the existing information required to complete the theoretical part of the analysis and partly practical. Case study method was used in order to analyze obstacles Wal-Mart faced on Japanese market and give recommendations.
Klíčová slova: Market entry; entry modes; PEST analysis; Hofstede model; cultural dimensions; Japan; USA; obstacles; opportunities
Název práce: Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Autor(ka) práce: Moroz, Olha
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Aktuálnost vybraného tématu diplomové práce vychází ze skutečnosti, že Japonsko je třetí největší ekonomikou světa s populací 127 milionů lidí, která tuto zemi řadí na 11. místo ve světovém žebříčku. Japonsko jako země s vysokým HDP je 9. nejkonkurenceschopnější a 14. nejinovativnější zemí světa. Ekonomické, politické, sociální a technologické prostředí zdůrazňují atraktivitu Japonska pro americké společnosti. Příčinou selhání amerických společností v Japonsku je odlišná kultura, která vyvolala velký zájem o zvolené téma. Praktická část se zabývá zejména problematikou kulturních rozdílů mezi zeměmi využívajícími kulturní dimenzi Hofstede, aplikací výsledků analýzy na případ Wal-Mart a poskytnutím doporučení americkým firmám co by měly brát v úvahu při vstupu na japonský trh. Metodologické nástroje použité v této práci zahrnují sekundární výzkum, metodu případové studie a 7 Ps model vytvořený autorem s cílem poskytnout doporučení týkající se hlavních překážek vytvořených rozlišnou kulturou. Sekundární výzkum se používá k analýze stávajících informací potřebných k dokončení teoretické a částečně praktické části analýzy. Případová studie byla použita k poskytnutí doporučení a analýze překážek, kterým Wal-Mart čelí na japonském trhu.
Klíčová slova: Vstup na trh; vstupní režimy; PEST analýza; Hofstede model; kulturní rozměry; Japonsko; USA; překážky; příležitosti

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 5. 2017
Datum podání práce: 10. 7. 2018
Datum obhajoby: 30. 8. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62119/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: