Elektronický obchod a role administrátora

Název práce: Elektronický obchod a role administrátora
Autor(ka) práce: Vostradovská, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hora, Michal
Oponenti práce: Pelák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce pojednává o elektronickém obchodování. Je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části rozebírá rozdíl mezi elektronickým podnikáním a elektronickým obchodováním a specifické součásti těchto oborů, jako jsou elektronické obchody, nákupní domy nebo tržiště. Dále pak definuje jednotlivé subjekty elektronického podnikání a jednotlivé vztahy mezi nimi. Stručně se také zabývá počátky elektronického obchodování a internetu. Následně řeší legislativní úpravu elektronického obchodu v české republice. V praktické části je řešen vliv administrativního prostředí na účetnictví elektronického obchodu. Nejprve je představeno samotné administrativní prostředí a následně jsou řešeny zákaznické objednávky z účetního pohledu, rozlišené podle typu platby. Jsou zde řešeny i případné problémy s objednávkami. Poslední stručnou kapitolou je pohled na komunikaci mezi administrativním prostředím a účetním systémem.
Klíčová slova: E-commerce; E-business; E-shop; Administrace; Účetnictví
Název práce: Electronic commerce and role of administrator
Autor(ka) práce: Vostradovská, Daniela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hora, Michal
Oponenti práce: Pelák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with electronic commerce. It is divided in to two parts, theoretical and practical. The theoretical part discusses the difference between electronic business and electronic commerce and the specific parts of these sectors, such as e-shops, virtual malls or marketplaces. Then it defines the various entities of electronic business and individual relationships between them. It also deals briefly with the beginnings of e-commerce and the internet. Then it solves the legislative regulation of e-commerce in the Czech Republic. The practical part deals with the influence of the administrative environment on electronic commerce accounting. At first, the administrative environment itself is presented, and then customer orders are dealt with from an accounting point of view, differentiated by type of payment. They also discussed potential problems with orders. The last chapter is a brief look at communication between the administrative and accounting system.
Klíčová slova: E-business; E-commerce; E-shop; Administration; Accounting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra finančního účetnictví a auditingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 12. 2017
Datum podání práce: 8. 8. 2018
Datum obhajoby: 12. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64252/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: