Vnímání odměňovacího systému ambulantními prodejci v Crocodille ČR

Název práce: Vnímání odměňovacího systému ambulantními prodejci v Crocodille ČR
Autor(ka) práce: Matěna, Daniel
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Procházka, David Anthony
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá odměňovacím systémem a jeho vlivem na vnitřní motivaci. Důraz je kladen na moderní trendy ve vnitřní motivaci obchodníků. Zvolené téma je kvalitativně zkoumáno pomocí polostrukturovaných rozhovorů na vzorku sedmi ambulantních prodejců a jejich tří přímých nadřízených v osobitém prostředí firmy Crocodille ČR. Tento vzorek a prostředí umožňují zkoumat téma ze specifického úhlu pohledu, který pomáhá rozšířit aktuální poznání ohledně motivace prodejců. Doslovné přepisy rozhovorů jsou kódovány v programu MAXQDA a následně vyhodnoceny v rámci 5 souhrnných témat: samostatnost, manažerská podpora, kontrola, týmové odměňování a finanční motivace. Propojením výsledků těchto témat s rešerší použité literatury je vytvořeno 10 hypotéz, které primárně rozvíjejí téma vnitřní motivace a ukazují další možný směr výzkumu. Z výsledků práce rovněž vyplývá, že firma Crocodille se v rámci motivace svých ambulantních prodejců nachází ve zvláštním stavu rozpolcenosti, který nemůže být dlouhodobě udržitelný.
Klíčová slova: samostatnost; manažerská podpora; odměňovací systém; kontrola; týmové odměňování; motivace
Název práce: The perception of reward system by ambulatory salespersons from the company Crocodille CR
Autor(ka) práce: Matěna, Daniel
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Procházka, David Anthony
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis focuses on reward system and its influence on inner-motivation. Attention is put on modern trends regarding inner-motivation of the salesforce. This theme was researched through qualitative semi-structured interviews from a sample of seven ambulatory salespersons and their three direct superiors in the distinct environment of the company Crocodile CR. This sample and environment enable the exploration of this topic from a specific point of view that helps broaden current insight into salespeople motivation. The literal transcriptions are coded in a MAXQDA program and are evaluated within these five summary topics: independence, managerial support, control, team rewarding and financial motivation. By combining the results of these themes with the literature review ten hypotheses are created, which primarily extend the theme of inner-motivation and outline possible future research. The results of the work also show that the company Crocodille, within the motivation of its ambulatory salespersons, finds itself in a special state of confusion that cannot be sustainable in the long term.
Klíčová slova: reward system; motivation; independence; managerial support; team rewarding; control

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 12. 2017
Datum podání práce: 26. 8. 2018
Datum obhajoby: 10. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64256/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: